ایمونوتراپی دقیق سرطان با ادغام نانو بیوتکنولوژیک هم افزا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

نانوتکنولوژی، دستکاری ماده در سطوح آناتومیکی و مولکولی، راه را برای ایجاد موادی با خواص منحصر به فرد و افزایش یافته هموار کرده است. یکی از کاربردهای مهم آن در حوزه نانو بیوتکنولوژی است که در آن زیرشاخه های مختلفی مانند نانوساختارها نقش مهمی در زمینه هایی مانند بیوتکنولوژی و ژنومیکس ساختاری و سلولی دارند. نانو بیوتکنولوژی با اجازه دادن به دانشمندان برای وارد کردن مواد شیمیایی و اجزاء به سلول ها و ساخت مواد جدید از طریق تکنیک های نوآورانه مانند مونتاژ، رویکردی پیشگامانه برای تحقیق ارائه می کند. به ویژه سهم آن در تجویز داروهای نوکلئیک اسید (NA) در داخل بدن قابل توجه است. استراتژی های بیوتکنولوژی پیشرفته در مقیاس نانو با ارائه کنترل دقیق بر پارامترهای حیاتی مانند ابعاد، شارژ، بارگیری دارو و پاسخ به سیگنال های خارجی ناقل های تحویل، نقشی محوری در این حوزه ایفا کرده اند. ادغام بیوتکنولوژی پیشرفته در مقیاس نانو در زمینه ایمونوتراپی سرطان نوید قابل توجهی برای غلبه بر موانع در درمان NA دارد. این شامل رسیدگی به چالش های مرتبط با تحقیقات بالینی و پیش بالینی نانوحامل های مختلف است. این مقاله یک مرور مختصر بر این موضوع دارد و به بررسی ویژگی ها و مشکلات مواجهه با نانوحامل های مختلف در طول تحقیقات بالینی و بالینی می پردازد.

مواد و روش ها

این مقاله طیف وسیعی از روش های NA را مورد بحث قرار می دهد و توضیح می دهد که چگونه بیوتکنولوژی پیشرفته در مقیاس نانو به طور فعال از درمان NA پشتیبانی و حمایت می کند. نانوتکنولوژی با دستکاری ویژگی های فیزیکی و شیمیایی ناقل های تحویل، امکان بهینه سازی نتایج درمانی را فراهم می کند و آن را به ابزاری ارزشمند در پیشرفت تحقیقات پزشکی تبدیل می کند.

نتیجه گیری

در پایان، ادغام نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی، به ویژه در حوزه نانو بیوتکنولوژی، راه های جدیدی را برای اکتشافات علمی و پیشرفت های پزشکی باز می کند. دقت و تطبیق پذیری ارائه شده توسط تکنیک های نانومقیاس پتانسیل بسیار زیادی در ایجاد تحول در چشم انداز درمان NA دارد و راه را برای درمان های موثرتر و هدفمندتر هموار می کند. پیشرفت مداوم در فناوری نانوبیوتکنولوژی پیشرفته (N-Bio-Tech) نمونه ای از پیگیری بی وقفه راه حل ها برای برخی از مهم ترین چالش های علم پزشکی، به ویژه در حوزه ایمونوتراپی سرطان است.

زبان:
فارسی
صفحات:
301 تا 318
لینک کوتاه:
magiran.com/p2700429 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!