نگرش دانشجویان علوم پزشکی شیراز در خصوص استفاده ازهوش مصنوعی در نگارش انگلیسی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
ظهور ChatGPTبه عنوان یک ابزارهوش مصنوعی، باعث تغییردرفضای کلاس در میان دانشجویان پزشکی شده که این امر منجر به بروز مباحثی درامرآموزش، به ویژه درزمینه نوشتارگردیده است. اگرچه در برخی از دانشجویان پزشکی تمایل قوی ای نسبت به استفاده از ChatGPT در کلاس های نوشتاری وجود دارد، اما اغلب استادان هنوز از نتیجه آن مطمئن نیستند.
مواد و روش ها
هدف از این مطالعه، بررسی نگرش دانشجویان پزشکی نسبت به استفاده از ChatGPT در درس نگارش می باشد. در این تحقیق کیفی، در سال 1402، یک کلاس نگارش به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتخاب شد. دومصاحبه یکی در ابتدای ترم، قبل از استفادهChatGPT در نوشتن متن و دیگری در پایان ترم پس از اتمام تدریس انجام شد. جهت تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه، روش براون و کلارک به کار گرفته شد.
یافته ها
در مقایسه نظرات مصاحبه دانشجویان، شش کد اصلی در مورد ChatGPT (آشنایی ، سرعت، دامنه لغت، ساختار جمله، نقش استاد، سرقت ادبی) مشخص شد. درابتدا، اکثر دانشجویان، اعم ازکسانی که با ChatGPT آشنایی داشتند یا تنها نام آن را شنیده بودند، موافق تاثیرمثبت آن بودند. اما پس از استفاده از ChatGPT،نظرات جدیدی نسبت به استفاده آن در کلاس بیان شد. 
نتیجه گیری
نگرش دانشجویان نسبت به اثر استفاده از ChatGPT نشان داد که دانشجویان می توانند با کمک استادان خود، از این ابزار در نگارش استفاده بهینه کنند. اما برای استفاده دقیق از ChatGPT، دانشجویان و استادان آنها باید ازسطح لغت و گرامر بالا برخوردار باشند تا بتوانند آنرا به بهترین و موثرترین راه درآموزش استفاده کنند.
زبان:
فارسی
صفحات:
95 تا 102
لینک کوتاه:
magiran.com/p2704904 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!