گیاهان دارویی در برابر سرطان :پیشرفت های مهم در کشف دارو

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه و هدف

سرطان یکی از بزرگترین علل مرگ و میر در جهان است و به دلیل شیوع آن کشف داروهای جدید از اهمیت بالایی برخوردار است گیاهان یکی از بهترین منابع دارویی شناخته شده در جهان هستند. بسیاری از داروهای ضد سرطان که در استفاده بالینی موفق هستند و اثرا بخشی قابل توجهی از خود نشان داده اند از محصولات طبیعی مانند گیاهان، موجودات دریایی و میکروارگانیسم ها مشتق شده اند. بررسی حاضر بر اهمیت گیاهان دارویی ضد سرطانی و کشف متابولیت های جدید از این گیاهان تاکید می کند. مواد

روش

این مطالعه از نوع مروری و مربوط به گیاهان دارویی با اثرات ضد سرطانی و متابولیت های موثر در درمان سرطان است. مقالات با جستجو در پایگاه داده ،ScienceDirect, google scholar ،PubMed با کلید واژه های سرطان و گیاهان دارویی مورد بررسی قرار گرفته است.

یافته ها

گیاهانی مانند پروانش، سرخدار، زرد چوبه ، اسفند رومی و سیر نمونه هایی از گیاهانی هستند که دارای مواد ضد سرطانی هستند ، ترکیبات گیاهی مانند فلاونویید ها، آلکالویید ها و آنتی اکسیدان ها در درمان سرطان تاثیرات بسزایی دارند. از این مواد گیاهی عصاره ها ودارو های مختلفی مانند تاکسول ، وین کریستین و وین بلاستین به دست می آید که امروزه در بازار جهانی ارزش زیادی دارند. بنابراین ترکیبات طبیعی به دلیل توایی ضد سرطانی و کارآمد بودن در برابر سرطان بسیار مطلوب هستند.

نتیجه گیری

درمان های طبیعی مانند استفاده از ترکیبات گیاهی در درمان سرطان می تواند عوارض جانبی نامطلوب و سمی را کاهش دهد. با این حال گیاهانی وجود دارند که فعالیت ضد سرطانی بسار امیدوارکننده ای نشان داده اند اما ترکیب اصلی فعالیت ضد سرطانی آن ها هنوز ارزیابی نشده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
66 تا 79
لینک کوتاه:
magiran.com/p2707595 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!