تجزیه و تحلیل سیگنال های مغزی به کمک آنتروپی پراکندگی سلسله مراتبی و جنگل تصادفی در کاربرد بازاریابی عصبی

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

بازاریابی عصبی از علوم شناختی در پژوهش های مرتبط با بازاریابی کمک می گیرد تا به مطالعه اعمال حسی - حرکتی مصرف کننده مانند پاسخ های شناختی و احساسی به محرک های بازاریابی با کمک فناوری های نوین بپردازد. این پژوهش یک چارچوب پیش بینی برای فرآیندهای تصمیم گیری شرکت کنندگان ازنظر پسندیدن و نپسندیدن در زمان مشاهده و انتخاب محصولات یک فروشگاه اینترنتی است. بدین منظور، از سیگنال مغزی (EEG) شرکت کنندگان در هنگام نمایش محصولات مختلف، ویژگی های آنتروپی پراکندگی (DE) و آنتروپی پراکندگی سلسله مراتبی (HDE) استخراج شده است. ارزیابی الگوهای پراکندگی برای اولین بار برای تشخیص دو دسته پسندیدن و نپسندیدن به کمک سیگنال های EEG استفاده شده است. در این پژوهش، رویکرد یادگیری جمعی با طبقه بندی کننده جنگل تصادفی بررسی شد تا یک مدل برای پیش بینی بازاریابی عصبی برای تفکیک دو دسته پسندیدن و نپسندیدن ایجاد شود. از تحلیل نتایج مدل به صحت 67/73 درصد حاصل شده است. مطالعات در این زمینه می تواند باعث تغییر و بهبود استراتژی های بازاریابی برای بهبود فرآیندهای تولیدکننده و مصرف کننده شود و درنهایت، به منفعت متقابل منجر شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
41 تا 56
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2716294 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!