مروری بر جایگاه فناوری اطلاعات در اجرا و کنترل راهبرد

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

فناوری اطلاعات به عنوان یک ابزار استراتژیک برای سازمان ها در حال حاضر بسیار مهم است. در سال های اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات برای اجرا و کنترل استراتژی در سازمان ها به طور گسترده تری افزایش یافته است. فناوری اطلاعات به سازمان ها کمک می کند تا در محیط های رقابتی پویا و تغییرپذیر عمل کنند و اطلاعات را به صورت سریع و دقیق به افراد مناسب ارائه دهند و تصمیمات استراتژیک را بهبود بخشند. این تحقیق در صدد دستیابی به چهار هدف است. اولین مورد بررسی محرک های مختلفی است که بر اجرای راهبرد تاثیر می گذارند. هدف دوم شناسایی و رتبه بندی عوامل فناوری اطلاعات است که بر فعالیت های اجرای راهبرد تاثیر می گذارد. سوم، نگاهی به جنبه های مختلف عوامل فناوری اطلاعات با تاثیرات بیشتر و اقداماتی است که مدیران در این زمینه دنبال می کنند. آخرین و مهمترین هدف، تشکیل یک برنامه عملیاتی است که می تواند توسط مدیران اتخاذ شود تا به آنها کمک کند تا با استفاده از عوامل فناوری اطلاعات با تاثیرات بیشتر، اجرای راهبرد را در سازمان خود بهبود بخشند.

روش تحقیق: 

روش مورد استفاده بر اساس تحلیل مرور مقالات منتشر شده می باشد مقالاتی که مورد استفاده قرار می گیرند، آن هایی هستند که در مورد تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت راهبردی، نقش فناوری اطلاعات در اجرا و کنترل راهبرد و فناوری های نوظهور در مدیریت راهبردی بحث نموده اند.

یافته ها

یافته های این تحقیق نشان می دهد که استفاده از فناوری اطلاعات در اجرا و کنترل استراتژیک مزایای زیادی دارد. اولا، با استفاده از فناوری اطلاعات، سازمان ها می توانند به طور موثرتر و بهینه تر فرآیندهای خود را انجام دهند. ثانیا، فناوری اطلاعات به سازمان ها کمک می کند تا به اطلاعات دقیق و به موقع دسترسی داشته باشند

نتیجه گیری

فناوری اطلاعات، بازیکن کلیدی در اجرا و کنترل راهبرد سازمان ها است. با استفاده از فناوری اطلاعات، سازمان ها قادر خواهند بود بهبودپذیری و قابلیت اطمینان راهبردهای خود را ارتقا دهند. فناوری اطلاعات می تواند به عنوان ابزاری برای ارتباطات موثر، ایجاد اطلاعات مدیریتی کیفی و دقیق، ارتقای کارایی سیستم ها و فرآیندها و همچنین بهبود سرعت و دقت تصمیم گیری استفاده شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
173 تا 198
لینک کوتاه:
magiran.com/p2721565 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!