اثربخشی دوره های توانمندسازی کارکنان پایور آجا با بهره گیری از ظرفیت نخبگان کشور بر اساس مدل کرک پاتریک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

پژوهش حاضر با هدف تحلیل اثربخشی دوره های عمومی توانمندسازی کارکنان پایور آجا در بالا بردن سطح علمی و مدیریتی آنان با بهره گیری از ظرفیت نخبگان کشور در حوزه آموزش های سازمانی آجا بر اساس مدل کرک پاتریک انجام شده است.روش شناسی: روش پژوهش حاضر توصیفی - همبستگی از نوع روش تحلیل معادلات ساختاری بوده است که جامعه آماری پژوهش را در گام اول تمامی متخصصان دانشگاهی و در گام دوم ناظر و راهنمای پروژه در واحد تحقیقات آجا و 8 نفر از کارکنان واحد تحقیقات خودکفایی آجا در سال 401-1400، تشکیل می دادند. حجم نمونه آماری در گام نخست با استفاده از نرم افزار G-power 129 نفر محاسبه شد و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به پرسش نامه محقق ساخته پاسخ دادند و حجم نمونه در گام دوم پژوهش 10 نفر بودند. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS24 و Smart-PLS در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفت.

یافته ها

یافته های گام نخست پژوهش نشان داد که پرسش نامه محقق ساخته جهت بررسی اثربخشی دوره آموزشی از روایی (محتوایی، همگرا و واگرا) و پایایی (ضریب آلفای کرونباخ و مرکب) لازم برخوردار است. یافته های گام دوم پژوهش نیز نشان داد که چهار سطح واکنش، یادگیری، رفتار و نتایج، مطابق نظر ارزیاب دوره های طراحی شده توسط نخبه وظیفه در سطح مطلوبی بوده است.

نتایج

نتایج نشان داد در زمینه آموزش و توسعه حرفه ای کارکنان به نظر می رسد نیازهای آموزشی کارکنان و سازمان نیازمند دامنه وسیعی از تخصص های گوناگون باشد. بهره گیری از ظرفیت نخبگان در حوزه آموزش های سازمانی ضمن آنکه هزینه های سازمانی را در حوزه آموزش های سازمانی تعدیل می نماید، بهره گیری از ظرفیت نخبگان را نیز هدفمند می سازد.

زبان:
فارسی
صفحات:
115 تا 162
لینک کوتاه:
magiran.com/p2725600 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!