آنالیز ترمودینامیکی یک سیستم تولید چندگانه انرژی مبتنی بر انرژی زمین گرمایی برای تولید هیدروژن مایع، سرمایش، آب گرم و توان با استفاده از سیکل ارگانیک رانکین اصلاح شده با کاربرد سیال های کاری مختلف

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در این پژوهش به آنالیز ترمودینامیکی یک سیستم تولید چندگانه انرژی مبتنی بر انرژی زمین گرمایی برای تولید هیدروژن مایع، سرمایش، آب گرم و توان با استفاده از سیکل ارگانیک رانکین اصلاح شده پرداخته شد. سیستم مورد بررسی متشکل از زیرسیستم های زمین گرمایی، سیکل ارگانیک رانکین اصلاح شده، الکترولایزر غشای تبادل پروتون و منبع ذخیره هیدروژن مایع است. سیالات ارگانیک مختلفی برای افزایش عملکرد سیستم بررسی شد که در نهایت سیال ارگانیک R123 انتخاب شد. تاثیر شش پارامتر طراحی شامل دبی جرمی ورودی به اواپراتور، دمای ورودی به مولد بخار بازیابی حرارت، بازده توربین، دمای ورودی توربین، دمای پینچ پوینت اواپراتور و بازده پمپ بر روی عملکرد سیستم بررسی شد که نتایج نشان داد تاثیرگذارترین پارامترها نرخ دبی جرمی ورودی، دمای ورودی به مولد بخار بازیاب حرارتی و دمای ورودی به توربین است. در این پژوهش کشور ایران برای راه اندازی سیستم پیشنهادی بررسی شد و دوازده شهر شامل شهرهای اصفهان، دزفول، ایرانشهر، کرمان، بجنورد، بیرجند، بندرعباس، بوشهر، بابل، رشت، اردبیل و زنجان انتخاب شد. در نهایت شهر رشت با عملکرد مناسب در تولید توان و هزینه مناسب انتخاب شد که نتایج زیست محیطی نشان داد سیستم پیشنهادی در شهر رشت می تواند به گسترش 5 هکتاری فضای سبز کمک کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
75 تا 99
لینک کوتاه:
magiran.com/p2725870 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!