تلفیق تصاویر راداری و طیفی به منظور شناسایی اهداف (مطالعه موردی: شناسایی سازه های منفرد)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

شناسایی عارضه به عنوان یک هدف خاص چه بصورت ثابت و چه بصورت متحرک، یکی از چالش های اصلی در پردازش تصاویر است و می تواند در زمینه هایی همچون پایش، تعیین موقعیت عوارض استراتژیک، هم مرجع سازی تصاویر، تولید مدل های سه بعدی و موارد مشابه مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه تصاویر ماهواره ای با صرف وقت و هزینه کمتری می توانند منطقه وسیعی را پوشش دهند، لذا عملیات شناسایی اهداف بر روی این تصاویر از اهمیت و کاربرد بیشتری برخوردار است. در تحقیق حاضر، هدف این است که با بهره مندی از قابلیت تصاویر رادار در شناسایی ساختارهای هندسی و قابلیت تصاویر چندطیفی در شناسایی ماهیت عوارض، روشی برای کاهش مشکلات موجود در این زمینه ازجمله؛ وجود عوارضی با الگوی هندسی ضعیف، شباهت هندسی یا طیفی عوارض با یکدیگر، وجود کاندیداهای متعدد و بروز مشکل برای رسیدن به هدف واحد، محو شدن هدف به دلیل نویز بالا، طراحی و مورد ارزیابی قرار گیرد. در این الگوریتم به صورت مرحله به مرحله با آنالیز اطلاعات مستخرج از تصاویر، روند شناسایی اهداف بهبود یافته و میزان خطا کاهش می یابد تا جایی که در نهایت با تلفیق نتایج حاصل از پردازش تصاویر راداری و طیفی، تعداد کاندیداها به حد قابل قبول برسد. پیاده سازی الگوریتم پیشنهادی نشان داد که در تلفیق تصاویر، مواردی از جمله انتخاب هدف و منطقه مورد مطالعه تاثیر قابل توجهی در نتایج داشته و شناسایی اهداف را با چالش های متعددی روبرو می سازد. از جمله این چالش ها، انتخاب بهترین و کاربردی ترین داده های تصویری و ویژگی ها جهت شناسایی هدف و همچنین تعیین حدآستانه های بهینه است. همچنین در روند شناسایی هدف با تصاویر راداری مشخص گردید که هم ویژگی های هندسی و هم ویژگی های ارتفاعی مستخرج از این تصاویر، محتوای اطلاعاتی ارزشمندی دارند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بایستی توامان مورد استفاده قرار گیرند.

زبان:
فارسی
صفحات:
59 تا 71
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2727888 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!