دونالد ترامپ و مخالفانش در بازتوییت های مبارزات ریاست جمهوری امریکا در سال 2016: مطالعه ای با رویکرد تحلیل انتقادی گفتمان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

106 توئیت دستچین شده حامیان دونالد ترامپ که در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016، از روز قبل از اعلام نامزدی یعنی 15 ژوئن 2015 تا روز به قدرت رسیدن یعنی 20 ژانویه 2017 بازنشر شده بودند با رویکرد فرکلاف به تحلیل انتقادی گفتمان مورد پژوهش قرار گرفت. هدف از انجام پژوهش از این قرار بود: 1) شناسایی ویژگی های زبانی، گفتمانی و اجتماعی خاص به کاررفته در بازتوییت های دونالد ترامپ؛ (2) بازنمایی اینکه چگونه دونالد ترامپ در بازنشر توئیت هایش معرفی شده است 3)؛ و بررسی اینکه چگونه مخالفان دونالد ترامپ آن را در بازنشر توییت ها نشان داده اند. یافته ها نشان داد که اعتبار ریتوییت های ترامپ زیر سوال رفته بود زیرا حساب های توییتری که او از آن ها بازتوییت می کرد در توییتر وجود نداشتند. افزون بر این، وی اغلب به نمایش ما در مقابل آن ها پرداخته بود؛ یعنی ویژگی های خداگونه به او نسبت داده می شد در حالی که مخالفانش ضعیف به تصویر کشیده می شدند. همچنین، او بیشتر بر خصوصیات شخصی، محبوبیت و موفقیت مالی اش متمرکز بود. از نظر گفتمانی، گفتمان او ساده انگارانه، پوپولیستی، غیر رسمی، تکراری و سرشار از واژه های افراطی بود که ایدئولوژی های ملی گرایانه و اقتصادمحور را توصیف می کرد. به طورکلی، این گفتمان برای مشروعیت بخشیدن به ترامپ به عنوان نامزد اصلی و مشروعیت زدایی از مخالفان او بر پایه نارضایتی مردم از سیاستمداران حرفه ای تلاش می کرد. این پژوهش نشان داد که حضور ترامپ به عنوان یک سیاستمدار مشهور به دلیل نیاز جامعه به شخصیتی بدیع به عنوان فردی رها از سیاست سنتی بوده و همزمان زبان او نیز نظم اجتماعی موجود در قلمرو سیاست آمریکا را متحول کرده است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
63 تا 91
لینک کوتاه:
magiran.com/p2730750 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!