بررسی تاثیر بهداشتی نانوخاک رس اصلاح شده مونت موریلونیتی بر سلامتی دستگاه گوارش

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و اهداف

هدف از تحقیق حاضر بررسی قدرت آنتی باکتریال نانورس مونت موریلونیت اصلاح شده با نانوذرات نقره و بیسموت بر روی میکروارگانیسم پاتوژن اشرشیاکلی است که شایع ترین باسیل گرم منفی مسئول عفونتهای گوارشی و خارج روده ای جهان میباشد.

روش کار

نمونه برداری از معادن بنتونیت و انجام فرآیند خردایش و نرمایش نمونه های خام معدنی و در نهایت الککردن ذرات پودر شده بمنظور استحصال فیزیکی ذراتی با ابعاد کوچکتر از 74 میکرون، اولین مرحله تولید نانورس مونتموریلونیتی در این پژوهش بوده است. نانورس مونت موریلونیتی، به روش بهینه سازی و تیمار با نانوذرات نقره و بیسموت انجام و کارائی و مطلوبیت سنجی روش های سنتز نانورس های آنتی باکتریال بوسیله نتایج آنالیز میکروسکوپ الکترونی، آنالیزهای پراش اشعه ایکس، تعیین توزیع لیزری اندازه ذرات و شدت پیک کوارتز تعیین شد. بررسی تاثیر نانورس های آنتی باکتریال سنتز شده بر روی فعالیت حیاتی میکروارگانیسم پاتوژن اشرشیاکلی بوسیله آزمون آگار دایلوشن، حداقل غلظت مهارکنندگی (MIC) در شرایط آزمایشگاهی انجام گرفت.

یافته ها

بکارگیری مونتموریلونیت با اندازه ذرات کوچک تر از 2 میکرومتر به منظور استحصال نانورس داروئی روش مناسبی است. نانورس مونت موریلونیت حاوی نقره با MIC برابر 64 میکروگرم در میلی لیتر بیشترین تاثیر گذاری را بر سویه استاندارد اشرشیاکلی داشت و نانورس مونت موریلونیت حاوی بیسموت و نانورس مونت موریلونیت به ترتیب با MIC برابر 128 و 512 میکروگرم بر میلی لیتر در مقام های بعدی قرار گرفتند.

نتیجه گیری

در تهیه نانورس بمنظور مصارف داروئی، روش فیزیکی ایمن ترین و کارآمد ترین متد بوده و موفقیت تیمارنانورس خالص سازی شده با یون نقره کارآمدتر از تیمارنانورس اصلاح شده با نانوذرات بیسموت است.

زبان:
فارسی
صفحات:
39 تا 53
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2735424 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!