شناسایی نیازهای ساختار مدیریتی مراکز درمانی در راستای جبران صدمات کادر درمان در کرونا (مورد مطالعه: دانشگاه علوم پزشکی تبریز)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

هدف پژوهش حاضر شناسایی نیازهای ساختار مدیریتی مراکز درمانی - بیمارستانی جهت جبران آسیب های ناشی از مبارزه با کوید 19 می باشد.

روش پژوهش: 

این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش انجام پژوهش کیفی بوده و با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 19 نفر از خبرگان که به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، سیاست های موثر بر ساختار مدیریتی مراکز درمانی شناسایی و دسته بندی شدند. داده های این بخش با استفاده از روش کدگذاری سه مرحله ای باز، محوری و انتخابی دسته بندی و تحلیل گردید روایی مقوله ها و مضامین به دست آمده با استفاده از تائید خبرگان و پایایی با استفاده از روش باز آزمون برابر 83 درصد به دست آمد.

یافته ها

تجریه و تحلیل داده های به دست آمده منجر به شکل گیری 179زیر مقوله 43 مقوله و 8 مضمون اصلی گردید طی این پژوهش 8 عامل حمایت های اجتماعی سازمان، اقدامات انگیزشی، اقدامات رفتاری، اقدامات مالی و رفاهی، ارتباطات باز، سیستم های مدیریتی، سیاست های سازمانی و سیاست های منابع انسانی به عنوان مضامین اصلی پژوهش انتخاب گردید.

نتیجه گیری

بر اساس نتایج حاصل از کد گداری داده های کیفی سبک دمکراتیک مدیریت و افزایش خدمات رفاهی به عنوان مقوله های کلیدی ساختار مدیریتی مراکز درمانی به دلیل تکرار مکرر در بین کدهای دریافتی انتخاب گردید و بر اساس تعداد تکرار کدهای دریافتی مضامین خدمات رفاهی با ضریب 0.172، سیاست های منابع انسانی با ضریب 0.152 و راهکارهای انگیزشی با ضریب 0.148به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند .

زبان:
فارسی
صفحات:
7 تا 25
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2736780 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!