شناسایی عوامل موثر بر آموزش الکترونیک به روش سنتز پژوهی بر گرفته از پایگاه های اطلاعاتی در بازه زمانی (1389تا 1402ش) و (2010تا 2023م)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

آموزش الکترونیکی نوعی برنامه آموزشی است که از تاثیر فناوری ناشی می شود و برای تسهیل فرآیند یادگیری استفاده می شود. هدف آن استفاده از این فناوری آموزشی و تاثیرات آن بر فرآیند یادگیری است و پژوهش حاضر به دنبال عوامل اصلی موثر بر آموزش الکترونیکی است.

روش بررسی

روش این پژوهش به صورت کیفی و از نوع سنتز پژوهی است. جامعه آماری، شامل پژوهش های متعددی که در مقاله های داخلی و خارجی در بازه زمانی (1389-1402ش) (2010-2023م) انجام شده می باشد. جهت تحلیل یافته شده از الگوی 6 مرحله ای سنتز پژوهی روبرتس استفاده شد و در بررسی اعتماد داده از چارچوب ارائه شده، از 4 معیار؛ باورپذیری، انتقال پذیری، اطمینان پذیری و تاییدپذیری استفاده گردید.

نتایج

یافته ها در این پژوهش نشان داد که ابعاد موثر در آموزش الکترونیک به ترتیب شامل ابعاد فناوری محوری ، نیاز محوری، یادگیری محوری، ارتباطمحوری، برنامه محوری، مانع محوری، انگیزه محوری، توسعه محوری می‎باشد .

نتیجه گیری

در این پژوهش به این مهم دست یافتیم که با توجه به اینکه آموزش الکترونیک در همه ی علوم مورد استفاده قرار دارد به همین جهت این پژوهش الگویی مناسب جهت فراگیران می باشد .

زبان:
فارسی
صفحات:
730 تا 749
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2737388 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!