شبیه سازی حذف دی اکسیدکربن با حلال های پایه آمینی در راکتور غشایی الیاف توخالی پلی پروپیلنی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
حذف دی اکسیدکربن به دلیل مشکلات محیط زیستی ناشی از آن، هم چنان مقصود اصلی پژوهشگران است. در این مطالعه مقایسه نتایج شبیه سازی حذف دی اکسیدکربن به وسیله جذب هر چهار حلال پایه آمینی متداول شامل: مونو اتانول آمین (MEA)، دی اتانول آمین (DEA)، متیل دی اتانول آمین (MDEA) و آمینومتیل پروپانول (AMP) در راکتور غشایی الیاف توخالی پلی پروپیلنی و بررسی مقایسه ای حلال ها با مراجع دیگر به صورت مجزا با نرم افزار کامسول مولتی-فیزیک برپایه محاسبات دینامیکی سیالاتی (CFD) شبیه سازی شده است. نتایج کار حاضر با هر چهارحلال پایه آمینی برحسب طول غشا (بدون بعد) با داده های مورد مطالعاتی سایر پژوهشگران مقایسه شده است. این نتایج نشان داد که بهترین میزان جذب با حلال MEA با میزان جذب 88٪ از گاز CO2 به دست آمده است. نتایج شبیه سازی ها برای هر چهار حلال پایه آمینی درمقایسه با خروجی مدل سایر پژوهشگران به صورت جداگانه با مراجع دیگر اعتبارسنجی شده اند و سازگاری قابل قبولی بین داده های شبیه سازی حاضر با نتایج دیگران دیده می شود. نتیجه این بررسی نشان داد که شبیه سازی حاضر نیز قادر است برای موارد حذف دی اکسیدکربن به وسیله هر چهار حلال پایه آمینی در راکتور غشایی الیاف توخالی پلی پروپیلن، داده های مناسب و جای گزینی درمقایسه با مدل تجربی در برداشته باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
8 تا 21
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2739816 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!