بررسی چالش های بکارگیری فناوری های ارتباطی از راه دور در پزشکی بالینی: مروری بر متون

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

آینده ی پزشکی از راه دور و پیرو آن، مشاوره از راه دور، جهت پیشرفت و بهبود سازمان و ارائه ی خدمات بهداشتی برای چندین سال مورد بحث متخصصان بهداشت و درمان بوده است و شامل توانایی پزشکی از راه دور جهت افزایش دسترسی مردم شهرهای دوردست به متخصصان درمانی، کاهش انتظار بیماران در صفوف بیمارستان و... می باشد. بنابراین، این مطالعه با هدف شناسایی نقش فناوری های نوین ارتباطی به مثابه درمان از راه دور در پزشکی بالینی انجام شد.

روش کار

 این مطالعه با روش مرور حیطه ای صورت گرفت. کلیه مقالات منتشر شده در حوزه درمان از راه دور در پزشکی بالینی در پایان آبان 1401 (21 نوامبر 2022)  در 9 پایگاه داده ای و موتور جستجوگر Google Scholar جستجو و جمع آوری شدند. در نهایت بر اساس معیارهای ورود، تعداد 13 مقاله وارد مطالعه شدند و مورد تحلیل قرار گرفتند.

یافته ها

نتایج این مطالعات به مواردی از جمله کمبود آگاهی کافی افراد، کمبود امکانات و تجهیزات و تخصیص بودجه کافی، وجود زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری نامناسب، ضعیف بودن روش های حفظ حریم خصوصی به عنوان مشکلات در این زمینه اشاره نمودند و نیاز به تجدید نظر در ساختار و تدوین دستورالعمل های خاص جهت اجرای این فناوری را الزامی دانستند.

نتیجه گیری

سیاستگذاران و مدیران سلامت باید راهبردهای جدی به منظور ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از فناوری های نوین پزشکی مانند پزشکی از را دور در نظام سلامت طراحی و سازماندهی کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
46 تا 57
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2740255 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!