بررسی تجربی نانوذرات هیبریدی در ماده دسیکنت خشک کن مایع LiCl به عنوان نانوسیال بر کارایی سیستم رطوبت زدائی جذبی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مطالعه برای افزایش ضرایب انتقال حرارت و جرم در سیستم، ترکیبی از خشک کننده مایع مانند کلرید لیتیوم (LiCl) و نانوذرات هیبریدی نانولوله های کربنی چند جداره (CNT-MW)، اکسید آلومینیوم (Al2O3) و اکسید سیلیکون (SiO2) استفاده شده است. فعال کننده یا سورفکتانت سطحی پلی وینیل پیرولیدون (PVP) برای پایداری کامل نانوذرات هیبریدی در محلول خشک کن لیتیوم کلرید (LiCl) و آب مایع استفاده شده است. با داده های تجربی، ضرایب انتقال گرما و جرم در سیستم به صورت رابطه ای برای ترکیب های مختلف نانوذرات و جاذب ها تعیین شده است. تاثیر پارامترهای مهمی مانند شدت جریان هوا و مایع خشک کننده، دما و رطوبت هوا، دما و ترکیب نانوسیال مایع خشک کننده ورودی بر راندمان سیستم مورد بررسی قرار گرفته است. و از آنجا تحلیل اکسرژی سیستم انجام شده است. به این ترتیب بهترین شرایط عملیاتی برای عملکرد بهتر سیستم حاوی نانوسیال خشک کن مایع تعیین شده است.نتایج این تحقیق به وضوح نشان داد که با افزودن نانوذرات هیبریدی به خشک کننده مایع LiCl/H2O، تغییرات در رطوبت و دما افزایش یافته است. در این راستا، نرخ انتقال جرم از 41/3 درصد به 3/28 درصد و نرخ انتقال حرارت از 18/4درصد به 11/29 درصد بهبود یافته است. بنابراین میانگین بهبود به ترتیب 23/23 درصد و 22/22 درصد بوده است. افزودن نانوذرات هیبریدی به خشک کن مایع LiCl/H2O ضریب انتقال جرم را از 42/17% به 26/29% و ضریب انتقال حرارت را از 83/19% به 55/33% افزایش داده است. بنابراین، با توجه به این نتایج، میانگین مقدار بهبود در ضرایب جرم و انتقال حرارت به ترتیب حدود 73/22 و 51/26درصد بوده است. .

زبان:
انگلیسی
صفحات:
1 تا 14
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2744578 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!