کشف اجتماعات در شبکه های اجتماعی یک لایه ی پویا با رویکرد بیشینه سازی اهمیت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

دنیای کنونی، عصر شبکه و اینترنت است عصری که در آن با شکل گیری شبکه های گوناگون اجتماعی، شیوه های ارتباطی و اطلاع رسانی نوینی به عرصه گسترده ارتباطات اجتماعی معرفی شده اند. شبکه های اجتماعی از محبوب ترین مقاصد سال های اخیر کاربران اینترنت شده است  1) شبکه اجتماعی گروهی از افراد یا سازمان های دارای منافع و سلایق مشترک هستند که برای دستیابی به اهداف مشخصی گرد هم می آیند. دلایل عمده ایجاد شبکه های اجتماعی شامل روابط فردی، روابط کاری، روابط علمی، سلیقه و علایق و تفریحات مشترک و انگیزه های اجتماعی سیاسی می باشد. آنالیز یا تحلیل شبکه های اجتماعی به معنایی مطالعه ویژگی های شبکه اجتماعی و روابط بین افراد و بخش های یک شبکه با رویکرد نظریه شبکه ای یا گراف است. تحلیل شبکه های اجتماعی نوعی مطالعه میان رشته ای در حوزه های مختلف است از جمله جامعه شناسی، ریاضیات، علوم رایانه و سایبری می باشد. یکی از چالش های اساسی در تحلیل شبکه های اجتماعی ناپایدار بودن این شبکه ها است؛ زیرا در هر ثانیه ممکن است افرادی یا سازمانی هایی به عضویت این شبکه ها درآیند و یا از آن خارج شده و یا رابطه های جدیدی شکل گیرد.ما در این مقاله یک روشی ابتکاری برای کشف اجتماعات پیچیده در شبکه های اجتماعی با یک لایه پویا و با تمرکز بر بیشینه سازی معیار اهمیت ارائه می دهیم. سپس با استفاده از مجموعه داده تولید شده توسط LFR Benchmark به بررسی نتایج طرح پیشنهادی خود با سایر طرح ها پرداخته و نتایج به دست آمده حاکی از بهبود عملکرد طرح پیشنهادی ما در دقت شناسایی روابط پیچیده در شبکه های اجتماعی و زمان کمتر آن در مقایسه با سایر طرح ها است.

زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 54
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2745114 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!