معنای مکان در معماری بازار تاریخی تبریز با توجه به رویکرد مطالعات فرهنگی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

برای تعریف ماهیت یک چیز، باید درپی یافتن نوعی ارتباط یا ساختار باشیم که درمیان تعدادی از موقعیت های مرتبط به طور ثابت و لایتغیر باقی می ماند. هدف اصلی ازآن را می توان بعد پدیدارشناسی، در بررسی، تحقیق و شناخت مستقیم و بی واسطه پدیده ها عنوان نمود. استقرار هویت هر عصر، معنای مکان خودرا دارا بوده است. گرچه الحاقی در برخورد با جنبشی رخ دهد فعل وانفعالاتی توصیف می گردد. به طورخاص، مجموعه بازار تاریخی تبریز را می توان یک چارچوب رسا و گران مایه با ویژگی و خصوصیات بی همتا همچون هنر، معماری و مملو از زیبایی بی مانند درتبیین توسعه پایدار از دیرباز تابه امروز درجهت معنای مکان، دارای هویت واحد، هویدا داشت. علی هذا هدف پژوهش حاضر، کاوش و تجزیه وتحلیل معنای مکان در معماری بازار تاریخی تبریز باتوجه به رویکرد مطالعات فرهنگی، در آفرینش یک راهبرد معنای مفهومی افزون بر بینش فرانمون های مستتر معنایی، می باشد. تحقیق حاضر را می توان به روش اجرایی تحقیق توصیفی-تحلیلی توصیف نمود؛ و برپایه مستندات مکتوب در پدیدارکردن یک راهبرد با واکاوی کیفی-کمی بهره مند می باشد. یافته های پژوهش نمایان گر آن است که مجموعه بازار تاریخی تبریز در پیوست بقاء معنای مکان به مانند ابعاد معنای در معماری مجموعه افزون بر نمود آمیخته و هویت واحد، درآن پدیده است. به طورخاص، شهر تبریز و مجموعه بازار تاریخی تبریز دارای یک همبستگی و فرنایش بوطیقای فضا (عطف به مکان)، در معماری بی مثال همزادگونه با تبیینات معنای مکان در نهان خود حائز هویت مندی به حساب می آید. درنتیجه، دراین تحقیق برآنیم مجموعه بازار تاریخی تبریز چه به مثابه معنای مکان در معماری آن، چه بن مایه سرمایه اجتماعی-فرهنگی-اقتصادی-سیاسی و چه به جهت پایداری بدید درخورتوجه و دل بستگی ماندگاری در سطوح جهانی منظور می گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
83 تا 102
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2748306 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!