مروری بر کاربردهای فوتو -نانوتکنولوژی در ویروس شناسی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
اهداف

ویروس ها عوامل عفونی زیر میکروسکوپی هستند که باعث بسیاری از بیماری ها در انسان می شوند از‎جمله چندین عفونت کشنده که در گذشته اخیر ظهور کرده اند. تشخیص سریع و دقیق عفونت های ویروسی در مراحل اولیه در جلوگیری از ظهور پاتوژن بسیار حیاتی است. با‎این‎حال، اکثر روش های تشخیصی موجود در‎حال‎حاضر پر‎زحمت، زمان بر و با حساسیت کمتری هستند. از‎سوی‎دیگر، دسترسی محدود درمان های ضد‎ویروسی و اثرات نامطلوب مرتبط با داروهای ضد‎ویروسی سنتی ضرورت توسعه استراتژی های درمانی جدید را برای مبارزه با عفونت های ویروسی مطرح می کند. در سال های اخیر، انواع مختلفی از نانومواد برای تشخیص و درمان عفونت های ویروسی مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله مروری، برخی از رویکردهای مبتنی بر فناوری نانو که برای تشخیص سریع و با کیفیت بالای عفونت های ویروسی ایجاد شده اند، و نیز استراتژی های درمانی ضدویروسی مرتبط با نانومواد نیز با مثال هایی مورد بحث قرار می گیرند.
عفونت های ویروسی به ویژه در سال های اخیر به عنوان یک خطر بزرگ برای سلامت جهانی ظاهر شده اند. با این حال، تنها تعداد محدودی از ابزارهای تشخیصی و درمان های ضد‎ویروسی برای مبارزه با این عفونت های ویروسی در دسترس هستند. رویکردهای جدید مبتنی بر فناوری نانو در مقایسه با روش های تشخیص ویروسی موجود می توانند بستر بهتری را برای تشخیص عفونت های ویروسی در مدت کوتاهی با حساسیت بالا فراهم کنند. همچنین، نانومواد ممکن است به غلبه بر مسائلی مانند حلالیت و فراهمی زیستی کم، رهایش سریع، ایجاد مقاومت و اثرات نامطلوب که اغلب با درمان های ضد‎ویروسی مرسوم مرتبط هستند، کمک کند. بنابراین، فناوری نانو به عنوان ابزاری جدید و امیدوارکننده در مدیریت موثر عفونت های ویروسی در پزشکی آینده ظاهر‎می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 69
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2751338 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!