بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر قصد ویزیت مجدد در سازمان های مراقبت بهداشتی و درمانی مطالعه موردی: درمانگاه های سازمان تامین اجتماعی شهر قم

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

بازاریابی تجربی نوعی استراتژی بازاریابی است که در آن با ایجاد تجربیات واقعی زندگی، مشتریان را جذب و علاقه مند می کند تا از تجربه خود خاطره خوش و ماندگاری را ثبت کنند. ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری، در خدمات مراقبتی در بخش سلامت دشوار است. لذا هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر قصد ویزیت مجدد در درمانگاه های تامین اجتماعی استان قم می باشد.

مواد و روش ها

پژوهش حاضر ازلحاظ رویکرد، از نوع کمی و از نوع هدف کاربردی و ازنظر جمع آوری داده ها از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل مراجعین به درمانگاه های تامین اجتماعی استان قم بودند که به صورت تصادفی طبقه ای به تعداد 522 نفر به مطالعه دعوت شدند. تحلیل داده ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری کوواریانس محور با کمک نرم افزار ایموس نسخه 24 انجام شد.

نتایج

تاثیر بازاریابی تجربی (با ابعاد تجربه حسی، تجربه فیزیکی، تجربه عاطفی، تجربه شناختی، تجربه رابطه ای) بر قصد مراجعه مجدد به درمانگاه با مقدار ضریب مسیر (0/540+) مورد تایید قرار گرفت. همچنین بررسی شاخص های ساختاری مدل و روایی سازه، گواه برازش خوب مدل بودند.

نتیجه گیری

بازاریابی تجربی و به دنبال آن ارتقای روابط بیمار و پزشک ازجمله عواملی است که توجه به آن ها می تواند بااهمیت باشد. مراکز بیمار محور می توانند با تمرکز بر بازاریابی تجربی و فراهم کردن امکانات رفاهی و استفاده از فناوری ها برای افزایش سهولت خدمت رسانی، باعث افزایش احتمال بازگشت به درمانگاه ها شوند.

زبان:
فارسی
صفحات:
300 تا 315
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2753021 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!