بررسی اثر عملگر پلاسمایی در میزان اختلاط در یک مشعل با شرایط احتراق مایلد

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در دهه ی گذشته، محرک های پلاسما به عنوان زیرمجموعه ای در حوزه دستگاه های کنترل جریان فعال شناخته شده اند. همان طور که تحقیقات در مورد محرک های پلاسما به تکامل خود ادامه می دهد، مدل سازی محاسباتی برای تکمیل تحقیقات محرک ها موردنیاز است. در این مطالعه، مدل سوزن-هوانگ [1] به دلیل توانایی آن در شبیه سازی چگالی بار و نیروی حجمی لورنتز [2] انتخاب شده است. استفاده از این مدل در زمینه های مختلف ازجمله آیرودینامیک تاکنون به کاربردهای فراوانی منجر شده است، اما به علت پیچیدگی شبیه سازی اثرات پلاسما، بیشتر به شبیه سازی اثرات نیرویی آن پرداخته شده است. در زمینه ی احتراق و کاربرد پلاسما در این حالت، بیشتر فعالیت ها و بررسی ها در کارهای تجربی دیده می شود. در این کار براساس مدل سوزن-هوانگ به شبیه سازی اثر نیرویی پلاسما از نوع تخلیه سد دی الکتریک [3] در محیط احتراقی مایلد و نقش آن در اختلاط بهتر سوخت و اکسنده پرداخته ایم. لازم به ذکر است در این مطالعه، احتراق مایلد شبیه سازی نشده و تنها اثر پلاسما در یک مشعل از نوع مایلد مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج امیدبخش بوده و حاکی از اثر مثبت پلاسما در اختلاط بهتر سوخت و اکسنده پیش از احتراق است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 18
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2757265 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!