کرم خاکی به عنوان منبع جایگزین پروتئین در آبزی پروری

پیام:
چکیده:

در آبزی پروری تامین غذای اقتصادی، مغذی و سازگار با محیط زیست همیشه از بزرگ ترین چالش ها بوده است. کرم خاکی با داشتن مقادیر مناسب از انواع مواد مغذی مثل پروتئین بالا با اسیدهای آمینه متعادل، چربی، مواد معدنی و ویتامین مناسب، یکی از گزینه های مطلوب برای جایگزینی منابع پروتئینی گران قیمت و کمیابی مثل پودر ماهی است که در حال حاضر، استفاده می شوند. پرورش این کرم ساده و کم هزینه بوده و با توجه به دامنه تحمل وسیع عوامل محیطی پرورش آن در بسیاری از مناطق بدون نیاز به تاسیسات ویژه امکان پذیر است. مزیت دیگر کرم خاکی این است که محصول جانبی تولید کود آلی (ورمی کمپوست) است. ورمی کمپوست از فضولات حیوانی یا دورریز خانگی یا کشاورزی تولید می شود و در نتیجه، تولید آن دوستدار محیط زیست است. علاوه بر این ، کود آلی می تواند برای باروری استخرهای خاکی استفاده شود. فرآوری و چگونگی استفاده از آن در جیره آبزیان تنگنایی بوده که مانع توسعه استفاده تجاری آن شده است. در این مقاله علاوه بر ارزش غذایی کرم خاکی، روش های فرآوری و استفاده از آن در تغذیه آبزیان و از جمله آبزیان زینتی ارائه شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 57
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2758926 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!