کهیر در بیماران مبتلا به عفونت COVID-19

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

ارتباط عفونت ویروسی و کهیر حاد یا مزمن به ندرت در برخی مقالات گزارش شده است. اما مکانیسم های دقیق آن مشخص نیست. شواهدی در مورد وجود کهیر در بیماران مبتلا به عفونت کووید-19 وجود دارد. لذا تحقیقات ساختار یافته ای برای روشن شدن نقش ویروس کرونا در پاتوژنز کهیر وجود ندارد.

روش بررسی

مقالاتی که از سال های 2020 تا اکتبر 2022 منتشر شده بودند به وسیله پایگاه های «PubMed» و «Google scholar» با استفاده از کلمات کلیدی، urticaria acute urticarial، urticaria chronic همراه با COVID-19 بررسی شدند. معیارهای ورود، مقالاتی بود که کهیر حاد یا مزمن را در بیماران مبتلا به عفونت تایید شده COVID-19 به زبان انگلیسی گزارش می کرد. مقالات مروری و مطالعاتی که عفونت کرونا را به صورت مشکوک گزارش می کرد و کهیر در آن ها به حساسیت دارویی و سایر بیماری های آلرژیک مرتبط بود به عنوان معیارهای خروج در نظر گرفته شدند.

نتایج

در این جستجو 43 مقاله بررسی شد که مرتبط با اهداف ما بود. از بین این مقالات 27 مطالعه که معیارهای ورود را داشتند انتخاب شدند. 16 مقاله گزارش مورد، گزارش موارد، نامه به سردبیر و 7 مقاله اوریجینال بودند. ما در این بررسی 17 بیمار را در 16 گزارش مورد و گزارش موارد مبتلا به کهیر همراه با COVID-19 گزارش می کنیم.

نتیجه گیری

شدت کهیر مزمن ممکن است با عفونت کرونا افزایش یابد. کهیر حاد ممکن است یک علامت پیش درآمد عفونت COVID-19 باشد. در نهایت به دلیل تعداد کم مقالات و برخی نتایج متناقض در این زمینه مطالعات بیشتری پیشنهاد می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
7912 تا 7921
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2760886 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!