بررسی تاثیر پوزولان بر خصوصیات فیزیکی و رئولوژیکی قیر

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف از این مطالعه بررسی اثر استفاده از پوزولان به عنوان یک اصلاح کننده قیر و ارزیابی خصوصیات فیزیکی و رئولوژیکی آن است. هدف از این پژوهش، بررسی جامع در مورد اثر پوزولان بر روی خصوصیات رئولوژیکی قیر می باشد، زیرا در مطالعات محدودی از پوزولان به عنوان یک اصلاح کننده قیر استفاده شده است. پوزولان به قیر با درجه نفوذ (60/70) با شش درصد متفاوت علاوه بر قیر کنترل اضافه شد. هر دو آزمایش فیزیکی و رئولوژیکی روی قیرهای اصلاح شده و کنترلی انجام شد. آزمایش های فیزیکی شامل درجه نفوذ، نقطه نرمی، نقاط ذوب .و اشتعال و شکل پذیری انجام شد. از سوی دیگر، آزمایش های رئولوژیکی شامل تست های ویسکومتر چرخشی (RV1) و رئومتر برشی دینامیکی (2DSR) نیز انجام پذیرفت. نتایج نشان داد که افزودن پوزولان به قیر عملکرد در دمای بالا را افزایش می دهد. 15 درصد پوزولان به عنوان درصد بهینه ای است که در آن بیشتر ویژگی های رئولوژیکی قیر افزایش یافته است. نتایج تجربی با آنالیز واریانس (ANOVA3) مقایسه و تجزیه و تحلیل آماری شد تا هر گونه تفاوت معنی داری بین میزان پوزولان و دمای آزمون کشف شود. نتایج ANOVA یک طرفه نشان داد که پوزولان تاثیر قابل توجهی بر ویسکوزیته چرخشی و خصوصیات فیزیکی دارد. همچنین، تغییر در درصد پوزولان و دما با هم بر روی پارامتر شیارشدگی با توجه به نتایج آنالیز واریانس دو طرفه تاثیر قابل توجهی نشان داد.
زبان:
فارسی
صفحات:
239 تا 253
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2761947 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!