قدرت نرم چین در آسیای مرکزی با تاکید بر نقش رسانه ها: چالش های پیش رو

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
بررسی قدرت نرم چین در آسیای مرکزی با تاکید بر نقش رسانه ها: چالش های پیش رو، موضوع مقاله ی حاضر است. برای این منظور، با کاربست تئوری قدرت نرم جوزف نای، و به روش توصیفی، چنین دریافته شد که ادبیات موجود در مورد قدرت نرم چین، عمدتا به موفقیت یا عدم موفقیت آن مربوط می شود، درحالی که کمتر به استفاده از رسانه های اجتماعی برای ترویج فرهنگ و چالش های پیش روی آن اشاره شده است. چین در راستای منافع ملی و ارائه تصویری مطلوب از خود در میان کشورهای آسیای مرکزی، از قدرت نرم (با تاکید بر ابزارهای استراتژیک رسانه های اجتماعی) استفاده نموده است تا در این منطقه یک فضای امن و صلح آمیز ایجاد نماید و نیازهای گسترده و فزاینده انرژی خود را تامین کند. چین برای دستیابی به این هدف، از ابزارهای مختلفی برای فعال سازی قدرت نرم خود استفاده برده که ازجمله، می توان به فیلم، مجموعه های تلویزیونی، روزنامه ها، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی مانند واتساپ و توئیتر و غیره اشاره نمود که عمدتا به عنوان ابزاری برای اهداف دفاعی ازجمله تاکید بر صلح، ثبات و ارائه تصویری مثبت از چین تلقی می شود. علی رغم ترویج فرهنگ چینی و علاقه مندی به آن، عدم محبوبیت فرهنگ چینی و پیچیدگی زبان ماندارین، چالش های قدرت نرم چین در این منطقه است.
زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 61
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2764385 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!