لاواژ کامل ریه تحت بای پس کامل قلبی ریوی جهت درمان پولمونری آلوئولار پروتئینوزیس در کودکان (گزارش دو مورد - برای اولین بار در ایران)

چکیده:
پولمونری آلوئولار پروتیینوزیس (PAP) یک بیماری نادر ریه است که در آن سورفاکتانت به طور غیر معمول در جدار آلوئول های ریه تجمع یافته و سبب بروز علایم و مشکلات تنفسی می گردد درمان های متعدد برای این بیماری پیشنهاد شده است، اما تنها درمان مفید و موثر، لاواژ کامل ریه ها (WLL) تحت بیهوشی عمومی است. در بزرگسالان این کار با برقراری تهویه یک ریه و شستشوی متوالی ریه ها صورت می گیرد اما در کودکان کم سن این کار به دلیل اشکالات تکنیکی و فنی ممکن نمی باشد. این گزارش به شرح دو مورد لاواژ کامل ریه در کودک مبتلا به PAP تحت بای پس کامل قلبی عروقی که برای اولین بار در ایران و منطقه انجام می شود پرداخته است. لاواژ کامل ریه تحت بای پس کامل قلبی عروقی CPB در موارد لازم در ایران کاملا مقدور و موفق می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
116 تا 122
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p317602 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!