مدیریت دانش: نردبان بهره برداری از نتایج تحقیق

چکیده:
مدیریت دانش به ما کمک می کند تا دانش جدید را انتشار دهیم، فرا بگیریم و از نو بسازیم. امروزه دانش مهم ترین دارایی و بزرگ ترین مزیت بسیاری از سازمانها است. در عین حال در سازمان های بسیار متغیر امروزی بزرگترین و پیچیده ترین مشکل سازمانها جمع آوری و ذخیره، بازیافت، جستجو، توزیع و بازیابی از دانش است. بهره برداری از دانش موضوعی است که در حال حاضر مورد توجه دانشمندان می باشد.
هدف از این پژوهش، مطالعه عوامل موثر در بالا رفتن از نردبان بهره برداری از دانش و انشقاق مفاهیمی برای تحقیقات آینده می باشد.
روش کار
این پژوهش با استفاده از منابع اینترنتی و با استفاده از موتورهای جستجو گوگل، بلاک وال، پاب مد، ساینس دایرکت و سازمان جهانی بهداشت در منابع کتابخانه ای دانشکده پیراپزشکی تبریز انجام گرفت.
یافته ها
بهره برداری از دانش حوزه ای تحقیقاتی است که بهره برداری دانش علمی و فنی را توضیح می دهد. با افزایش فشار برای بهره برداری بیشتر از نتایج پژوهش در جوامع مختلف این حوزه به سرعت گسترش یافت. در این مطالعه هر مرحله از معیار بهره برداری از دانش بطور جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته و با مراحل قبل مقایسه شده است تا فاکتوهای موفقیت در بالا رفتن از نردبان بهره برداری از دانش مشخص شود.
نتیجه گیری
معیارهای بهره برداری از دانش شامل انتقال، شناخت، ارجاع، تلاش، نفوذ و کاربرد می باشد که بحرانی ترین مرحله بهره برداری از دانش مرحله انتقال است و %30 دانشگاه ها برای بالا رفتن از پله انتقال شکست می خورند، این مطالعه پیشنهاد می کند که کلیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی که سعی در تهیه نتایج پژوهشی برای کاربرد و بهره برداری دارند باید در کسب مهارتها و تخصص ها سرمایه گذاری عمده ای انجام دهند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
7
لینک کوتاه:
magiran.com/p334252 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!