ارزیابی عملکرد فرآیند اسمز معکوس در حذف آرسنیک از آب

پیام:
چکیده:
آرسنیک عنصری است که در ترکیبات پوسته زمین وجود دارد و غلظتهای زیاد آن در آب آشامیدنی می تواند سبب سرطان پوست، ریه و دیگر بیماری ها شود. متاسفانه بعضی ازمناطق روستایی و شهری استان کردستان از جمله شهر دلبران دارای آرسنیک بالاتر از 70ppb می باشد که بالاتراز حد استاندارد جهانی است. هدف ازاین تحقیق ارزیابی اثر استفاده ازغشاء ها جهت حذف آرسنیک ازآب بوده است. بنابراین برای بررسی عملی تاثیر غشاء ها در حذف آرسنیک، از پنج نوع غشاء به نامهای TFC-ULP, FT30, TFC-SR, PVD و BW30 استفاده شد که غشای TFC-SR با توجه به دو پارامتر شار خروجی و درصد حذف آرسنیک آن که بالای 95 درصد بود، به عنوان بهترین غشاء انتخاب شد. پارامترهای فشار، دما و pH بر روی این غشاء آزمایش شد و شرایط بهینه فشار برابر10 بار و pH برابر 7.57 به دست آمد. در ضمن مشخص شد با بالا رفتن دما، شار خروجی غشاء و پس دهی آرسنیک افزایش می یابد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
22
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p400309 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!