تولید و کریستالیزاسیون توکسین تیپ A کلستریدیوم بوتولینوم

پیام:
چکیده:
مقدمه
گسترش روز افزون کاربرد های پزشکی توکسین تیپ A کلستریدیوم بوتولینوم، ضرورت دست یابی به روش های تولید و حفظ فعالیت بیولوژیک آن را اجتناب ناپذیر کرده است. لذا هدف این تحقیق، تولید و ابقای فعالیت توکسین تیپ A کلستریدیوم بوتولینوم می باشد.
روش کار
در این تحقیق، کشت 24 ساعته کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A را به محیط کشت غنی شده تریپتی کیز سوی براث تلقیح و در خلال گرم خانه گذاری تولید توکسین بررسی وتعیین شد. با افزودن اسید سولفوریک به کشت 96 ساعته آن را اسیدی نموده و با سانتریفوژ رسوب حاصل جمع آوری گردید. سپس توکسین موجود در آن به صورت کریستالیزه در آورده شد. در جریان عمل، وجود توکسین با استفاده از تزریق به موش سوری تایید گردید.
یافته ها
کلستریدیوم بوتولینوم در شرایط ذکر شده، در این آزمایش رشد نموده و توکسین تولید نمود، به طوری که 96 ساعت گرم خانه گذاری حداکثر مقدار توکسین تولید گردید. توکسین تولید شده در محدوده pH 4 الی 8/5 به صورت کریستال های مکعب مستطیلی شکل تبدیل شد. پایداری توکسین کریستالیزه شده در طول زمان بررسی و تعیین گردید و مشخص شد که نگهداری توکسین کریستالیزه شده در یخچال 4 تا 6 درجه سانتی گراد، پس از 4 سال فعالیت بیولوژیک خود را حفظ کرده است.
نتیجه گیری
توکسین تیپ A کلستریدیوم بوتولینوم در محیط آزمایشگاه به سرعت غیر فعال می گردد. بنابراین، حفظ فعالیت بیولوژیک آن برای مدت طولانی از اهمیت زیادی برخوردار است. چنان چه نتایج این تحقیق نشان داد، فعالیت بیولوژیک این توکسین در حالت کریستالیزه برای مدت طولانی پایدار باقی می ماند. بنابراین، استفاده از این امر هم برای پیشگیری از بوتولیسم و هم کاربرد های تحقیقاتی امکان پذیر می گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
25
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p465086 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!