کاربرد فناوری های جدید در تعمیرات صنایع پتروشیمی

چکیده:
با توجه به این مسئله که دستگاه های موجود در سطح پتروشیمی بندر امام (و برخی از مجتمعهای مشابه) از قدمت زیادی برخوردارند (بعضا حدود 30 سال) و عموما احتمال زیادی برای خرابی ناگهانی و عدم اطلاع سریع از خرابی های موجود وجود دارد؛ لذا با توجه به طرح زیر که برای نخستین بار در سطح پتروشیمی بندر امام و به خاطر شرایط خاص این مجتمع مطرح شده است، کاربران، این امکان را پیدا خواهند کرد تا دستگاه های موجود را بدون حضور فیزیی، کنترل و تعیین وضعیت و یا اصطلاحا Control Condition Monitoring کنند و در صورتی که در حال مشاهده دستگاه Condition Monitoring با رایانه نباشند دستگاه کنترلی به تنهایی قادر به کنترل و در صورت بروز خطا قادر به اعلام آلارم و قطع برق و جلوگیری از حرکت قطعات بخشهای مهم دستگاه برای جلوگیری از خرابی های بیشتر است. در پایان، مزایای این سامانه ما را بر آن داشت تا بررسی های دقیق تری در این زمینه انجام داده، در نهایت کار بررسی، طراحی و در صورت تصویب نهایی، نصب و راه اندازی سامانه آزمایشی را به انجام رسانیم.
کلیدواژگان:
زبان:
فارسی
در صفحه:
70
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p632082 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!