آبسه ایلیوپسواس در نوزادی: گزارش یک مورد نادر به همراه بررسی متون

چکیده:
زمینه

آبسه ایلیوپسواس در کودکان و به ویژه در نوزادان از شیوع نادری برخورداراست و تشخیص آن دشوار می باشد. علایم کلینیکی اصلی عبارتند از تورم پا و ران، محدودیت در حرکات پا، درد و بیقراری. امروزه نقش اولترا سونوگرافی و سی تی اسکن در تشخیص این بیماری به اثبات رسیده است و بر نیاز به آنتی بیوتیک در پروسه درمان بیماری تاکید می شود. در این مطالعه، یک مورد نادر از آبسه ایلیوپسواس در نوزادی به همراه مقایسه یافته ها و نتایج آن با موارد مشابه گزارش می شود.
معرفی بیمار: در این گزارش یک نوزاد پسر 30 روزه با شکایت تورم پا و ران، محدودیت در حرکات پا و بیقراری در حین حرکات غیر فعال پا مورد بررسی قرار گرفت. یافته های سونوگرافی حاکی از وجود تجمعی در مسیر ایلیوپسواس و زیر کلیه چپ بود که با سی تی اسکن نیز تایید شد. بیمار به دنبال دریافت درمان آنتی بیوتیکی و درناژ چرک تحت گاید سونوگرافی بهبودی یافت.

نتیجه گیری

بررسی مورد معرفی شده در مطالعه حاضر و سایر موارد مشابه نشان می دهد علی رغم بروز کم و نادر آبسه ایلیوپسواس در نوزادی، وجود تریاد تورم پا و ران، محدودیت در حرکات پا، درد و بیقراری نوزاد، تشخیص آبسه ایلیوپسواس را آسان تر می سازد. همچنین تکنیک های تصویربرداری به منظور تشخیص قطعی بیماری ضروری بوده و درناژ به همراه درمان آنتی بیوتیکی بهترین گزینه درمانی است

زبان:
فارسی
در صفحه:
60
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p779616 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!