رویت پذیری، تاثیر وبی، همکاری میان وب سایت های مدارس کتابداری و اطلاع رسانی در آمریکا

چکیده:
هدف
با توجه به اهمیت وب سایت های مدارس کتابداری و اطلاع رسانی مورد تایید انجمن کتابداران امریکا، هدف این پژوهش بررسی میزان رویت پذیری، عامل تاثیر وبی، و میزان همکاری وب سایت های مذکور می باشد.
روش/رویکرد پژوهش: روش این پژوهش، تحلیل پیوندهاست که یکی از روش های وب سنجی است. در این روش، پیوند های دریافتی، خودپیوندی ها، و هم پیوندی وب سایت های مورد نظر محاسبه و سپس عامل تاثیر وبی آنها محاسبه شده و در نهایت، با استفاده از روش تحلیل خوشه ایو مقیاس چند متغیره همکاری این وب سایت ها مورد بررسی قرار گرفته است.
یافته ها
برخی از نتایج پژوهش نشان داد که وب سایت دانشگاه های میشیگان [1] با 141000، فلوریدا استیت [2] با 116000، و درکسل [3] با 71200 پیوند دریافتی، بیشترین وب سایت های رویت شده بودند. همچنین، بررسی ها حاکی از این است که وب سایت های دانشگاه های دومینیکن [4] (86)، میسوری-کلمبیا [5] (73.4)، و مرکزی کارولینای شمالی [6] (26.9) دارای بیشترین عامل تاثیرگذار تجدید نظر شده بوده اند.
نتیجه گیری
مدیران و طراحان وب سایت ها، باید با توجه به نتایج اینگونه پژوهش ها، وب سایت های خود را ارتقا دهند. موفقیت یک وب سایت به عواملی ماننند محتوا، اندازه، زبان، و تاریخچه آن ارتباط دارد. بنابراین، تمامی پژوهش های این حوزه باید به تمامی این عوامل توجه داشته باشند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
141
لینک کوتاه:
magiran.com/p820117 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!