رتبه بندی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران، بر اساس شاخص های هرش و g وm پارامتر تا پایان سال 2008

پیام:
چکیده:
مقدمه

به تازگی از شاخص های علم سنجی هرش، جی و پارامتر ام به منظور ارزیابی کمی و کیفی انتشارات ارتقاء علمی اعضای هیات علمی دانشگاه ها استفاده می شود. هدف مقاله ی حاضر ارزیابی کمی و کیفی انتشارات و رتبه بندی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با استفاده از شاخ صهای مذکوربود.

روش بررسی

این پژوهش پیمایشی- توصیفی و کاربردی است. ابزار گردآوری اطلاعات، چک لیست و مشاهده ی مستقیم است. جامعه ی پژوهش انتشارات نمایه شده ی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایگاه های استنادی وبگاه علوم، اسکوپوس،گوگل اسکولار و نمایه ی استنادی علوم ایران تا پایان سال 2008 است.

یافته ها

اعضای جامعه ی پژوهش 4276 مقاله منتشر شده کرده اند و به این مقاله ها 8291 مورد استناد شده است، برای 56 درصداز اعضای هیات علمی شاخص هرش صفر کسب بوده است. بالاترین شاخص هرش و جی (هر دو 16) متعلق به یکی از اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی با رتبه علمی استاد از گروه نفرولوژی است و یکی دیگر از اعضای هیات علمی در رتبه بعدی قرار دارد. هیچ یک از اعضای هیات (g= و 16 h= دانشکده مذکور با رتبه علمی استاد از گروه میکروبیولوژی (13 علمی حد نصاب شاخص هرش را کسب ننمودند.

نتیجه گیری

اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی با توجه به تعریف شاخص و پژوهش های بین اللملی شاخص های در حوزه ی پزشکی و زیست- پزشکی (m و پارامتر g علم سنجی از جمله شاخص هرش و شاخص های تکمیلی آن(شاخص بسیار ضعیف اند و اکثر آنان تعداد کل انتشارات و استنادات شان نیز در سطح پایینی قرار دارند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
17
لینک کوتاه:
magiran.com/p825215 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!