ارائه روشی در ارزیابی عملکرد ادارات مالیاتی با بکارگیری تحلیل مولفه های اصلی و...

چکیده:
امروزه سازمانها و ارگانها به کنترل و ارزیابی و ارایه شاخص هایی که قدرت ارزیابی بالایی را دارا بوده و متدی صحیح که این شاخص ها را به درستی ارزیابی نماید تا بتوان بر دقت این ارزیابی ها صحه گذارد، نیازمندند تابتوانند علاوه بر کنترل ادارات و زیر مجموعه های تابعه رقابتی سالم را در جهت نیل به اهداف سازمانها ارایه نمانید.
این مقاله به ارایه روشی جهت ارزیابی عملکرد و رتبه دهی ادارات امور مالیاتی بر حسب شاخص های استخراجی با الهام ازمدل کارت امتیازی متوازن(BSC) در چهار دسته کلی(شاخص یادگیری و رشد – فرآیند داخلی- شاخص ذی نفعان / مودی- شاخص توسعه- شاخص درآمد) می پردازد. با استفاده از روش PCA این شاخص ها مستقل از هم گردیده اند و این شاخص های مستقل، با استفاده از روشClaster Analyses خوشه بندی گردیده است. سپس با استفاده از روش AHP با توجه به اولویت های مورد نظر بر حسب منابع مالیاتی اولویت دهی شده و مجددا رتبه بندی شده اند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
83
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p843522 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!