ارتقاء سطح مهارت خواندن و درک مفاهیم در دانشجویان زبان انگلیسی به عنوان زبان بیگانه از طریق ارزش یابی کار پوشه به صورت ترسیم نمودار های مفهومی

چکیده:
درپی پیشرفت نظریه های جدید یادگیری در سطح جهان، متخصصان تعلیم و تربیت و نیز معلمان و استادان این رشته به آزمودن و بررسی روش های نوین در کلاس درس علاقه مند هستند. به نظر می رسد از میان همه روش های نوین آموزش و ارزش یابی ، کار پوشه به عنوان یک روش یادگیری سازندگی گرا در تقویت جنبه های گوناگون یادگیری ، مورد توجه واقع شده است. هدف از این تحقیق، بررسی میزان تاثیر روش ارزش یابی کار پوشه بر مهارت خواندن و درک مفاهیم زبان دوم در دانشجویان دانشگاه می باشد. شرکت کنندگان در آزمون، دو گروه از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستند. بررسی نتایج آماری علاوه بر بررسی محتوایی مصاحبه انجام شده، بیانگر آن است که درست کردن کار پوشه با محتوای نمودار های مفهومی برای دانشجویان مفید می باشد. نتایج این تحقیق، استفاده از کار پوشه را به عنوان ابزاری آموزشی برای پیش برد فرایند یادگیری و تقویت مهارت خواندن و درک مطلب، و نیز افزایش سطح علمی دانشجویان پیشنهاد می کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
127
لینک کوتاه:
magiran.com/p935006 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!