واقعی یا غیر واقعی؟ بررسی موردی نقش واقعی بودن مطالب در آموزش زبان انگلیسی در ایران

نویسنده:
پیام:
چکیده:
مقاله حاضر برگرفته از یک تحقیق مقطعی 3 ساله پیرامون آموزش زبان انگلیسی در مدارس مقطع متوسطه در ایران و نقش رویکرد ارتباطی در آنها می باشد. این تحقیق میزان بکارگیری رویکرد ارتباطی در برنامه جامع ملی ایران جهت آموزش زبان انگلیسی و تا حدودی کتب مربوطه در مقطع متوسطه را مورد بررسی قرار داده است. و بدین ترتیب مقاله حاضر به بحث پیرامون یکی از ابعاد این تحقیق که در واقع نقش واقعی بودن مطالب را در سیستم مذکور می باشد. خواهد پرداخت. در راستای بررسی وضعیت موجود و در جهت جمع آوری داده هایی قابل اعتماد و معتبر از ابزارهای تحقیقاتی گوناگونی در این پروژه استفاده شده است. این ابزارها عمدتا شامل مروری بر تحقیقات انجام شده، تجزیه و تحلیل برنامه جامع آموزشی، توزیع پرسشنامه و انجام جلسات مصاحبه بوده است. پرسشنامه ها عمدتا بین معلمان زبان انگلیسی توزیع و مصاحبه ها با برخی از نویسندگان برنامه جامع آموزشی، کتب و معلمان آموزش زبان انگلیسی در ایران انجام شده است.
در پایان، این مقاله حول این محور خواهد چرخید که در حالی که برنامه جامع آموزشی ملی که اخیرا آماده گردیده است نکته واقعی بودن مطالب را مورد بررسی قرار داده و مطالب آموزشی را حول این محور آماده کرده است، متاسفانه به نظر می رسد که این مسئله هیچ نقشی در کتب آموزشی و برنامه آموزشی زبان انگلیسی که در حال حاضر در مدارس ایران اجرا می شود ندارد.
زبان:
انگلیسی
در صفحه:
67
لینک کوتاه:
magiran.com/p984193 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!