فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 199 (تیر 1398)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 199 (تیر 1398)

  • 168 صفحه، بهای روی جلد: 70,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1398/04/05
  • تعداد عناوین: 43
|
  • سینما دینی / سینمای عاشورایی
    صفحه 4
  • سینمای ایران
  • پیش درآمد: تجربیات نامربوط شخص مربوطه
    سیدسعید رحمانی صفحه 8
  • اکران: شبی که ماه کامل شد، سرخ پوست، نبات، به دنیا آمدن، سامورایی در برلین، وکیل مدافع، خانه دیگری، تولدت مبارک، دختر شیطان، ما همه با هم هستیم
    سعید نیکورزم صفحه 10
  • سینمای ایران: کشمکش
  • ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی در فیلمنامه شبی که ماه کامل شد
    امیررضا نوری پرتو صفحه 24
  • بررسی جایگاه زاویه دید در فیلمنامه «شبی که ماه کامل شد»
    اسدالله غلامعلی صفحه 27
  • نگاهی به سیر شکل گیری منطق درونی روایت عاشقانه در «شبی که ماه کامل شد»
    حسین جوانی صفحه 29
  • سینمای ایران : از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با نرگس آبیار، فیلمنامه نویس و کارگردان «شبی که ماه کامل شد»
    سحر عصرآزاد صفحه 31
  • سینمای ایران: کشمکش
  • سیر تحول شخصیت از طریق جا به جایی زندانی و زندانبان در فیلمنامه «سرخ پوست»
    نزهت بادی صفحه 35
  • نگاهی به سازوکار تعریف کاتارسیس در فیلمنامه «سرخ پوست»
    امیررضا تجویدی صفحه 38
  • تحلیل کنش پایانی بر اساس مصالح داستانی در فیلمنامه «سرخ پوست»
    احسان آجورلو صفحه 40
  • مکانیسم طراحی معما در روند داستان پردازی فیلمنامه «سرخ پوست»
    فاطمه فریدن صفحه 42
  • سینمای ایران : از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با نیما جاویدی، فیلمنامه نویس و کارگردان «سرخ پوست»
    سیدآرش قریشی صفحه 43
  • سینمای ایران: کشمکش
  • نگاهی به فیلم «به دنیا آمدن» از دریچه سینمای اجتماعی
    بهمن شیرمحمد صفحه 48
  • بررسی هامارتیا و نقش آن بر نحوه عملکرد شخصیت ها در فیلمنامه «به دنیا آمدن»
    فاطمه فریدن صفحه 50
  • سینمای ایران : از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با محسن عبدالوهاب، فیلمنامه نویس و کارگردان «به دنیا آمدن»
    سحر عصرآزاد صفحه 51
  • سینمای ایران: کشمکش
  • نگاهی به فیلم «نبات» از منظر بزنگاه هایی که فیلمنامه پیش روی شخصیت ها قرار می دهد
    حسین جوانی صفحه 55
  • اهمیت جراحت پیش داستان و تاثیر آن در فیلمنامه «نبات»
    مهسا علینقیان صفحه 57
  • سینمای ایران : از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با پگاه ارضی، فیلمنامه نویس و کارگردان «ثبات»
    محمدرضا نعمتی صفحه 58
  • پرونده یک موضوع : استعاره
  • مطالعه موردی: فیلم «چهارصد ضربه» اثر فرانسواتروفر
    محمد هاشمی صفحه 66
  • نقش استعاره در تعریف و تکامل بیان سینمایی با نگاهی به تریلوژی کریستوف کیشلوفسکی
    اسدالله غلامعلی صفحه 71
  • گفت و گوی جمعی پیرامون مفهوم استعاره در فرهنگ فیلمنامه نویسی
    محمدرضا مقدسیان صفحه 74
  • بررسی مفهوم استعاره در فیلمنامه های چهار سینماگر مدرن
    بهنام شریفی صفحه 83
  • نگاهی به دلالت های استعاری «کینگ کنگ»
    نوید پورمحمدرضا صفحه 85
  • مطالعه ای درباره ذهنیت سینمایی
    مارتن کوتکنارتس، پیتر کراوانجا ترجمه: احمد فاضلی شوشی صفحه 87
  • نگاهی به چیستی استعاره های کلیشه ای، مرز و کارکرد آن ها
    نیوشا صدر صفحه 93
  • سینمای جهان: سیناپس
  • تعقیب سرد، فوق العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پست، مبارزه با خانواده ام، زندگی بالا، لانگ شات، روزی روزگاری در هالیوود، شرم ، موستانگ
    میثا محمدی صفحه 96
  • یک فیلم، یک فیلمنامه نویس (بر دروازه ابدیت)
  • تحلیل جنبه های بیوگپرافیک در آثار جولین اشنابل
    نزهت بادی صفحه 102
  • پرونده یک موضوع : استعاره
  • نگاهی به فیلم «بر دروازه ابدیت» از دریچه مفهوم دریافت گری
    بهمن شیرمحمدی صفحه 105
  • سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با جولین اشنابل، درباره فیلم «بر دروازه ابدیت»
    ترجمه: آذین شریعتی صفحه 107
  • سینمای جهان: کشمکش
  • بررسی الگوی روایی نمایش ترس اجتماعی در فیلمنامه «دیوانه»
    حسین جوانی صفحه 109
  • نگاهی به چگونگی محو مرزها در «دیوانه»
    نیوشا صدر صفحه 111
  • سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با استیون سودربرگ، فیلمنامه نویس و کارگردان «دیوانه»
    ترجمه: محمدرضا شیخی صفحه 113
  • سینمای جهان: کشمکش
  • کارکرد خاطره در روایت ذهنی و رویاگونه فیلم «سفر طولانی روز به درون شب»
    محمد ابراهیمیان صفحه 115
  • سینمای جهان: از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با گان بی، فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم «سفر طولانی روز به درون شب»
    ترجمه: آذین شریعتی صفحه 117
  • سینمای جهان: کارگاه فیلمنامه
  • رازهای پنهان فیلمنامه
    کلرست ریئز ترجمه: شاهپور عظیمی صفحه 119
  • سینمای جهان: بن مایه
  • اقتباس سینما از ادبیات
    جیمز ولش ترجمه: شاهپور عظیمی صفحه 122
  • اقتباس سینمایی چیست؟ نمونه موردی : مقایسه تطبیقی سریال «برکینگ بد» و «هیولا»
    شاهپور شهبازی صفحه 125
  • مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «به امید دیدار در آن دنیا»
    پیام رنجبران صفحه 128
  • فیلمنامه کامل
  • تصنیف باستر اسکراگز
    ترجمه: میثا محمدی صفحه 131
  • یادداشت مترجم
    صفحه 158
  • سکانس برگزیده
    امیررضا تجویدی صفحه 159
  • ویژگی های گروتسک در فیلمنامه «تصنیف باستر اسکراگز»
    سیدآریا قریشی صفحه 160
  • گفت و گوی رامتین شهبازی و حسین عیدی زاده درباره فیلمنامه «تصنیف باسکر اسکراگز»
    صفحه 163