فهرست مطالب

سینما و ادبیات - پیاپی 78 (فروردین 1399)

مجله سینما و ادبیات
پیاپی 78 (فروردین 1399)

  • 260 صفحه، بهای روی جلد: 200,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1399/04/10
  • تعداد عناوین: 63
|
  • سینمای جهان
  • خون تازه در رگ های سینمای آمریکا
    امیرهوشنگ للهی صفحه 6
  • کنراد کاپولا و مسئله تاریخ/ اینک آخرالزمان : سینما و ادبیات
    ترجمه: صالح نجفی صفحه 10
  • گفت و گو با فرانسیس فورد کاپولا
    ترجمه: بهروز سلطانزاده صفحه 18
  • کنراد، کاپولا و ظهور امپراتور
    ترجمه: فرهاد محرابی صفحه 22
  • هر آنچه می خواستید درباره ی بودریار بدانید اما خجالت می کشیدید از «فرانسیسی فورد کاپولا» بپرسید
    رامین اعلایی صفحه 28
  • درباره «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا/ گنگستریسم، الهیات کاتولیکی و روح سرمایه داری
    برنا حدیقی صفحه 30
  • فانتزی های فروپاشیده هری کال
    مهدی ملک صفحه 34
  • چرا جان لنون نتوانست موسیقی متن «اینک آخرالزمان» را بسازد؟
    ترجمه: رضا مولایی صفحه 37
  • آسمان ها، خیابان ها و تنهایان
    آیین فروتن صفحه 38
  • الهیات جنگ با نگاهی به «اینک آخرالزمان»
    محمدحسین میربابا صفحه 40
  • نگاهی به سریال «پدرخوانه» اثر فرانسیسی فورد کاپولا با توجه به سوژه لیبرال
    هوتن زنگنه پور صفحه 44
  • فرانسیس فورد کاپولا و شکل سینمای آینده
    ترجمه: شهریار خلفی صفحه 46
  • فیلم ها و احساس ها
  • گفت و گو با توماس الزسر/ سیاست و بوطیقای کهنگی: صرف صبحانه ی دیروقت با توماس الزسر
    ترجمه: بابک کریمی صفحه 49
  • مقدمه ای بر سینمای هارون فاروگی
    ترجمه: ایمان رهبر، بصیر علاقه بند صفحه 55
  • تاریخ چندباره نگاشته، حافظه های انحراف یافته
    ترجمه: محمدرضا شیخی صفحه 60
  • فیوژن
  • آخرزمان در سینما فرزندان بشر، ایثار و مالیخولیا
    صفحه 70
  • آغازی در آخرزمان فرزندان بشر و آلفونسو کوآرون
    حامد عزیزیان صفحه 71
  • طعم تلخ نور: آپو کالیپس ، «مالیخولیا» و «ایثار»
    حمید باقری صفحه 78
  • مداخله
  • سینما؛ تجارت یا هنر
    صفحه 84
  • پرولوگ: نزاعی تاریخی
    حسام نصیری صفحه 85
  • کاپیتان سینه فیلیا: نبرد اسکورسیزی
    امیرهوشنگ مولایی صفحه 88
  • عصر فرانشیز: هالیوود بلاک باستر در دهه 2010... و فراسویش
    ترجمه: زینب کاظم خواه صفحه 95
  • چگونه مارول فیلمسازی مبتنی بر فرانشیز را تحت سلطه خود درآورد
    ترجمه: بابک مجابی صفحه 98
  • هنر و سیاست
  • پرونده ای در باب ادوارد گالیانو
    فرهاد محرابی صفحه 102
  • در دفاع از کلمه
    ترجمه: فرهاد محرابی صفحه 103
  • در باب آثار ادوارد گالیانو/ نفس امید
    ترجمه: مریم پوراسماعیل صفحه 106
  • چرا می نویسیم
    ترجمه: مهدی جمشیدی صفحه 109
  • جنگ
    ترجمه: مرجان ریخته گر صفحه 111
  • در ستایش اصل و نکوهش بدل/ دموکراسی در آمریکای لاتین
    ترجمه: علیرضا عامری صفحه 114
  • گفت و گوی سینمایی
  • نشست روبرت صافاریانف مازیار اسلامی، نوید پورمحمدرضا درباره موج نو، پنجاه سال بعد/ واکاوی یک تعبیر
    صفحه 118
  • سینمای ایران
  • محمد کارت، مرتضی فرشباف و جواد طوسی از پارادایم غالب در سینمای ایران می گویند
    صفحه 127
  • نگاهی به چرایی و چگونگی جهان کمدی این سال ها/ حکایت آن که هنوز می خندید
    نیوشا صدر صفحه 137
  • خنثی ، مبتذل و شعاری : سینمای ایران در سالی که گذشت
    شاهین محمدی زرغان صفحه 140
  • به سوی سینمای اجتماعی
    مریم سالخورد صفحه 143
  • سینما و موسیقی
  • نقاشی آهنگساز روی تابلوی کارگردان/ فردین خلعتبری، کیوان علیمحمدی ، امید بنکدار و حسین عصاران از موسیقی فیلم می گویند
    صفحه 146
  • اکران و اکنون
  • نگاهی کلی به چشم انداز سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر/ گامی به پس، گامی به پیش
    شاهین شجری کهن صفحه 152
  • شعر و داستان
  • عرق سرد اعدامیان
    ترجمه: محمود حدادی صفحه 157
  • سوزن دوزی
    ترجمه: احمد اخوت صفحه 158
  • دیگه شاید بی شاید
    ترجمه: گلی امامی صفحه 160
  • سندرم قلب شکسته
  • نشانی قلب شکسته
    احمد اخوت صفحه 166
  • نشست ادبی
  • بازخوانی «منظومه 1399» سروده محمدعلی سپانلو / همراه با شهرام اقبال زاده، پوریا رفوئی، نیلوفر نیاورانی، لادن نیکنام
    صفحه 172
  • نقد و بررسی
  • میزگردی درباره «ادبیات آخرالزمانی با حضور پیمان اسماعیلی، کیهان خانجانی، بهناز علی پور گسکری، فرشید فرهمندنیا
    صفحه 181
  • آخرالزمان مدرن
    شاپور بهیان صفحه 191
  • آخرالزمان، ساختار شکنی و ادبیات وضعیت
    وحید پاک طینت صفحه 192
  • نوشته های آخرزمانی
    محمدرضا پورجعفری صفحه 194
  • گفت و گو با صالح حسینی
    پویا رفویی صفحه 198
  • پایان راه
    سهیل سمی صفحه 202
  • تحلیلی بر شعر آیه های زمینی
    نایب شیرازی صفحه 204
  • ادبیات «آخرالزمانی» یا «گمانه زنی»
    مهسا محب علی صفحه 208
  • نگرش آخرالزمانی در شعر معاصر فارسی
    حافظ موسوی صفحه 210
  • آدمیت و آخرالزمان باب دیلن
    ادیب وحدانی صفحه 212
  • مروری بر ادبیات بازی های کامپیوتری آخرالزمانی
    سارا هلاله صفحه 214
  • پرونده نقد
  • نگاهی به وضعیت نقد ادبی در ایران امروز از منظر مشیت علایی، محمد چرمشیر، علی شروقی، فرشته احمدی
    صفحه 216
  • معیارهای نقد ادبی در ارزیابی ادبیات و هنر
    لیلا صادقی صفحه 226
  • هیروگلیف
  • فیتزجرالد در خراسان
    ترجمه: پویا رفویی صفحه 229
  • بررسی رمان معشوقه ویتگنشتاین نوشته دیوید مارکسن/ اودیسه 1919
    ارشاد رضویان صفحه 233
  • خطابه ی نلسون ماندلا در اتحادیه ی نویسندگان آفریقا/ و کارتاژ ویران نخواهد شد
    صابر نجمی صفحه 236
  • گوشه ها
  • عباس آباد تهران و خاطرات سیال یک مدرسه
    سینا دادخواه صفحه 238
  • نقد کتاب
  • ماهی سرخ کوچولو موبی دیگی یا حله ی اسمال خوزستانی در صفر به خراسان بزرگ
    رضا عامری صفحه 241
  • سکون محرک: بازآفرینش «زنانگی ابدی» در نولای تونکا نوشته روبرت موزیل
    ترجمه: بهار احمدی فر صفحه 244
  • گفته هایی درباره مجموعه داستان یحیای زاینده رود
    علی مسعودی نیا صفحه 248
  • نگاهی به کتاب پطرزبورگ / پارادوکسی قدیمی در روایتی مدرن
    مهشید اسلامی صفحه 250
  • به مناسبت دویستمین سال انتشار دیوان غربی- شرقی یوهان ولفگانگ فون گوته
    صفحه 252