فهرست مطالب

فیلم - پیاپی 581 (اسفند 1399)

ماهنامه فیلم
پیاپی 581 (اسفند 1399)

  • ویژه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
  • 100 صفحه، بهای روی جلد: 200,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1399/12/05
  • تعداد عناوین: 39
|
  • سینمای ایران
  • عسل تلخ: گزارش های سی و نهمین جشنواره ی فیلم فجر
    صفحه 1
  • برگزیدگان جشنواره
  • جشنواره ی پهن و لاغر/ تیره بختان سال وبا
    صفحه 2
  • تهی از متن، مملو از حاشیه/ جاهای خالی را رها کنید
    صفحه 3
  • این جشنواره جشنواره نمی شود!
    صفحه 4
  • تاب مستوری
    صفحه 5
  • پاییز پدرسالار: بازنمایی گسست خانواده ی ایرانی در چهارده فیلم جشنواره
    صفحه 6
  • پیچاندن کرونا: ده سکانس از ده فیلم جشنواره ی سی ونهم
    صفحه 7
  • منزل به منزل: فیلم های اول، دوم، سوم
    صفحه 8
  • در جست وجوی حال وهوای تازه: نگاهی به کارکرد جغرافیای قصه در فیلم های جشنواره ی سی ونهم
    صفحه 9
  • سیر عشق: نگاهی به سه فیلم تی تی، مامان و رمانتیسم عماد و طوبا
    صفحه 10
  • سیر عشق: نگاهی به سه فیلم تی تی، مامان و رمانتیسم عماد و طوبا
    صفحه 11
  • در کشاکش واقعیت و فانتزی: نگاهی به روزی روزگاری آبادان
    صفحه 12
  • تاریک و روشن: نگاهی به سه فیلم خط فرضی، روزی روزگاری آبادان و مامان
    صفحه 13
  • لیگ استعاره های بی پایان: در حال وهوای چند فیلم جشنواره ی سی ونهم
    صفحه 14
  • داستان همه چیز است: نگاهی به بی همه چیز
    صفحه 15
  • لبخند در نور: نگاهی به چند فیلم
    صفحه 16
  • من هم؛ راحله از زورآباد...: نگاهی به ابلق ساخته ی پنجم نرگس آبیار
    صفحه 17
  • نظرسنجی منتقدان و نویسندگان ماهنامه ی «فیلم»
    صفحه 18
  • قاب کردن شعر: نگاهی به 24 فریم واپسین اثر عباس کیارستمی
    صفحه 19
  • گشت چهارم: «موج و مرجان و خارا»: آرشیوگردی در روزگار کرونا
    صفحه 20
  • همراه با موج: در متن و حاشیه ی دو سریال شبکه ی نمایش خانگی
    صفحه 21
  • درگذشتگان: محمود کوشان: بانی فیلم اسکوپ رنگی در سینمای ایران
    صفحه 22
  • نقد فیلم
  • سوریه پرونده ی یک بحران (سیاوش سرمدی)/ چی چکا قصه ی شب (رها فریدی)
    صفحه 23
  • چهار قطعه ی کوتاه: انیمیشن های ایرانی در راه اسکار
    صفحه 24
  • سینمای جهان
  • هیولا، زامبی، خون آشام و این ویروس مرگ بار...: هالیوود همچنان درگیر همه گیری کرونا
    صفحه 25
  • ماشین هایی که سینما را کشت: آیا لذت دیدن فیلم فقط در سینماست؟
    صفحه 26
  • کن در لیون: دوازدهمین دوره ی جشنواره ی لومیر
    صفحه 27
  • وفاداری در اقتباس، بی معناست: گفت وگوی اختصاصی با ژان کلود کریر درباره ی اقتباس برای سینما
    صفحه 28
  • هفت پرده از موسیو: درس هایی که از ژان کلود کریر آموختم
    صفحه 29
  • سفر در خواب: به روایت مترجم کتاب کارگاه ها
    صفحه 30
  • مرد جنگ های سرد: جان لوکاره (2020-1931)
    صفحه 31
  • بازیگری برای همه ی اعصار: کریستوفر پلامر (2021-1929)
    صفحه 32
  • فیلم های روز: وقت شکار (یون سانگ هیون)/ شیطان تمام وقت (آنتونیو کامیوس)/ حیواناتی که به کاه چنگ می زنند (کیم یونگ هون)
    صفحه 33
  • سریال روز: پاتریا/ دیار اجدادی (آیتور گابیوندو)
    صفحه 34
  • گذشته ای که فراموش نشده: گفت وگو با فلیکس ویسکارت، کارگردان سریال پاتریا
    صفحه 35
  • نمای درشت: «تنت»: برگشت زمان های از دست رفته
    صفحه 36
  • می خواستم سنت فوق العاده ی داشتن پروتاگونیستی بی نام را تجربه کنم: حرف های کریستوفر نولان درباره ی خلق تنت
    صفحه 37
  • حرف های مدیر فیلم برداری و تدوینگر «تنت»
    صفحه 38
  • گران ترین فیلم اریژینال نولان: 40 نکته ی خواندنی درباره ی جنبه های مختلف تولید تنت
    صفحه 39