فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 128 (امرداد 1392)
- 160 صفحه، بهای روی جلد: 30,000ريال
- تاریخ انتشار: 1392/07/05
- تعداد عناوین: 34
- سرمقاله
-
سینمای دینی / عرفانصفحه 4
- سینمای ایران
-
سکانس برگزیدهصفحه 8
-
اتفاقصفحه 10
-
روایت / گزارش دومین نشست تخصصی آموزش فیلمانه نویسیصفحه 12
-
اکران / معرفی فیلم های روی پرده: گذشته، خودزنی، بی تابی بیتا، گلوگاهصفحه 14
-
مروری بر منبع اقتباس و فیلمنامه خودزنیصفحه 19
-
نگاهی به فیلمنامه بی تابی بیتاصفحه 21
-
پرونده یک موضوع (بازنمایی طبقه متوسط در سینمای ایران) / تعریف علمی طبقه متوسط از منظر جامعه شناسیصفحه 24
-
سیمای طبقه متوسط ایرانی در سینمای پس از انقلابصفحه 29
-
مطالعه گفتمان اخلاق طبقه متوسط در فیلمنامه چهارشنبه سوریصفحه 37
-
داستان فرودستان و فرادستانصفحه 41
-
گفت و گوی جمعی درباره تصویر طبقه متوسط در سینمای ایرانصفحه 43
-
مطالعه موردی فیلم جدایی نادر از سیمینصفحه 51
-
پرونده یک موضوع (گذشته و حال اصغر فرهادی) / جه انی شدن سینمای فره ادی با نگاه به مولفه های تماتیک مشترک آثارشصفحه 56
-
نگاهی به چیستی و چگونگی فرآیند بازنمایی در فیلمنامه های متاخر فرهادیصفحه 60
-
نگاه به فیلم گذشته بر اساس منطق پارادوکسی دریداصفحه 64
-
جستاری در فیلمنامه گذشتهصفحه 66
-
آیا احمد گذشته همان احمد درباره الی... است؟صفحه 69
-
گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه گذشتهصفحه 71
-
موتیف های آشنا در سینمای اصغر فرهادیصفحه 79
- سینمای جهان
-
چشم اندازصفحه 82
-
سیناپس / گتسبی بزرگ، استوکر، موجودات زیبا، سریع و خشمگین، جی.ای جو: تلافی، پارکر، پناهگاه امن، تماسصفحه 84
-
بررسی فیلمنامه بهترین پیشنهاد نوشته جوزپه تورناتورهصفحه 91
-
پوشه سزار باید بمیرد / نگاهی به فرآیند دراماتورژی در فیلمنامهصفحه 95
-
گفت و گو با برادران تاویانیصفحه 99
-
مکاشفات / سخنرانی سایمن بوفوی در سمینار فیلمنامه نویسی بفتاصفحه 101
- مستند و کوتاه
-
نگاهی به فیلم مستند دخترم، باران، فرنازصفحه 107
-
نگاهی به فیلم مستند تنها در تهرانصفحه 109
-
چگونه فیلمنامه کوتاه بنویسیمصفحه 111
- فیلمنامه کامل
-
شکارچی گوزنصفحه 117
-
یادداشت مترجمصفحه 148
-
سکانس طلاییصفحه 149
-
نقطه اوج (بررسی فیلمنامه شکارچی گوزن در میان فیلمنامه هایی که به جنگ ویتنام می پردازند)صفحه 150
-
نقد و بررسی فیلمنامه با حضور شاهین کربلایی طاهرصفحه 155