آرشیو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۵
حوادث
۱۳

حوادث جهان

7 کشته در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا

حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی شهر کلمبو سریلانکا، 7 کشته و 20 مجروح برجا گذاشت.

به گزارش ای اس پی ان، در بیانیه پلیس شهر کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا، آمده است: یکی از خودروها عصریکشنبه در جریان مسابقه از پیست منحرف شد و با برخورد به تماشاگران و مسئولان مسابقه، 7 نفر را کشت و 20 نفر دیگر را مجروح کرد که حال سه نفر از آنها وخیم است.

ارتش این کشور می گوید کشته شدگان، شامل تماشاچیان از جمله یک دختر هشت ساله و چهار مسئول مسابقه هستند.

دو تن از قربانیان پس از انتقال به بیمارستان نظامی محلی بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند و حال برخی از مجروحان نیز وخیم است. تحقیقات پلیس برای بررسی جزئیات حادثه آغاز شده است.نیهال تالدووا سخنگوی پلیس شهر کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا در بیانیه ای اعلام کرد قرار بود که این مسابقات اتومبیلرانی در 24 مرحله برگزار شود اما با وقوع این حادثه در هفدهمین مرحله از این مسابقات، این رویداد ورزشی تعطیل و متوقف شد.

حدود 50 هزار تماشاگر در یک آکادمی نظامی سریلانکا از نزدیک شاهد وقوع این حادثه بودند اما علت اصلی خروج خودروی عامل بروز این حادثه از پیست، هنوز مشخص نشده است. این رویداد ورزشی توسط ارتش سریلانکا و سازمان اتومبیلرانی سریلانکا برگزار شد.

سیل ویرانگر به چین رسید

بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در استان «گوانگ دونگ» چین، حدود 60 هزار نفر را از منازل شان آواره کرد.

به گزارش بی بی سی، تاکنون 11 تن در بارندگی شدید و سیلاب ناپدید شده اند و امدادگران با استفاده از قایق در تلاش برای امدادرسانی هستند.

همچنین بارندگی شدید موجب طغیان چندین رودخانه بزرگ شده است.پروازها در فرودگاه بین المللی «بایون» در شهر «گوانگژو»، مرکز این استان به دلیل بارش مداوم باران لغو و با تاخیر مواجه شده اند، در حالی که دستور تعطیلی مدارس هم حداقل در سه شهر صادر شده است.

ده ها خانه در سراسر این استان یا فروریخته یا بشدت آسیب دیده اند و مقامات زیان اقتصادی مستقیم ناشی از این حادثه طبیعی را نزدیک به 140. 6 میلیون یوان (19. 8 میلیون دلار) تخمین می زنند. بارندگی شدید در برخی نقاط همچنین منجر به فرو ریختن پل ها و دیوارها شده است.

طوفان چین سه نفر را با خود برد

همچنین در یک حادثه عجیب در استان جیانگژی چین، 3 نفر بر اثر طوفان شدید از داخل خانه خود به بیرون پرتاب شدند و جان باختند.

به گزارش العربیه، شدت وزش طوفان به حدی بود که باعث شکسته و کنده شدن پنجره های بزرگ و تخریب ساختمان ها در 9 شهر چین شد.

در این حادثه 7 نفر کشته شدند که 3 نفر از آنها در اتاق های خود خوابیده بودند اما طوفان آنها را از جا کنده و به بیرون پرتاب کرده بود. همچنین 313 هزار نفرهم تحت تاثیر این طوفان قرار گرفتند.

برخورد قطار و تریلر در ترکیه

یک قطار در گذرگاه راه آهن شهر آفیون کاراهیسار ترکیه با یک کامیون برخورد کرد.

شبکه سه ترکیه ویدئویی از لحظه برخورد قطار با بخش بار تریلری که روی ریل گیر کرده است منتشر کرد.

در این حادثه که در شهر آفیون کاراهیسار واقع در غرب ترکیه (250 کیلومتری آنکارا) رخ داد قطار مسافری به تانکر تریلر که روی ریل گرفتار شده بود با سرعت برخورد و آن را منهدم کرد.

در این خبر به بار تریلر اشاره نشده است. با این حال، با توجه به پیامدهای بعد از برخورد قطار به تانکر، به نظر می رسد تانکر خالی بوده است.

حریق در مرکز دفن زباله دهلی

آتش سوزی گسترده در محل دفن زباله در دهلی، پایتخت هند، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

به گزارش «د هندو»، به گفته پلیس محلی تلفات جانی بر اثر این حادثه گزارش نشده است.در پی وقوع این آتش سوزی دود غلیظ و زیادی منطقه حادثه را فراگرفته و باعث مزاحمت برای ساکنان و مشاغل محلی شده است. علت وقوع این آتش سوزی مشخص نشده است و پیش از این نیز این مکان طعمه حریق شده بود.

گرما در بنگلادش 4 قربانی گرفت

گرمای زودهنگام در داکا پایتخت بنگلادش جان 4 نفر را گرفت.

به گزارش شینهوا، گرمای شدید قیر جاده ها را نیز ذوب کرده است. کارشناسان هشدار داده اند میلیون ها نفر در این کشور در معرض تاثیرات ناشی از گرما هستند و شروع زودهنگام تابستان شدید را با تغییرات آب و هوایی مرتبط می دانند.براساس گزارش ها، یک زن میانسال صبح روز یکشنبه در این کشور بر اثر گرمازدگی جان باخت. تاکنون چهار نفر به دلیل گرمازدگی در دو روز گذشته در این کشور جان خود را از دست داده اند.برای مقابله با گرمای طاقت فرسا، دولت این کشور تصمیم گرفته است تمامی مدارس، دانشکده ها و موسسات آموزش فنی در سراسر کشور را در5 روز آینده تعطیل اعلام کند.

همچنین دولت بنگلادش از مقامات ذیربط خواست تا اقدامات پیشگیرانه را برای مدیریت گرمای تابستان که در بخش هایی از این کشور به 42 درجه سانتیگراد رسیده است، اتخاذ کنند.مقامات بنگلادش اعلام کردند بالاترین دمای این کشور در تابستان امسال 6/ 42 درجه سانتیگراد ثبت شده است.همچنین دمای هوا در داکا روز شنبه به 40 درجه سانتیگراد افزایش یافت. با این حال ترکیب گرما و رطوبت باعث می شود که افزایش دما بیش از آنچه دماسنج نشان می دهد احساس شود.کارشناسان می گویند موج گرما احتمالا در سال های آینده به دلیل بارندگی های نامنظم و دمای بالا تشدید خواهد شد و تهدیدی برای بنگلادش، یکی از بزرگترین قربانیان گرمایش جهانی است.