آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۵
ورزشی
۱۷

خرده خبر

صعود کیانی در رنکینگ المپیک

ناهید کیانی تکواندوکار المپیکی وزن -57 کیلوگرم در جدیدترین رنکینگ المپیک یک پله صعود کرد.

کیانی که نفر سوم رنکینگ جهانی بود، بعد از طلای تورنمنت صربستان با 426.43 امتیاز یک پله صعود کرد و نفر دوم رنکینگ المپیک قرار گرفت.

مهران برخورداری دیگر تکواندوکار المپیکی ایران با 248.75 امتیاز و بدون تغییر در جایگاه نهم ماند و میرهاشم حسینی با 131.25 امتیاز و یک پله صعود به رتبه بیست ویکم رسید.

آرین سلیمی المپین وزن +80 کیلوگرم با 175.56 امتیاز و بدون تغییر همچنان در رتبه بیست ویکم ماند.

مهدی حاجی موسایی همچنان در وزن -58 کیلوگرم با امتیاز 325.52 بدون تغییر نفر ششم است و ابوالفضل زندی هم در همین وزن با 215.37 امتیاز و یک پله صعود در جایگاه سیزدهم جهان قرار گرفت.

متین رضایی هم در وزن -68 کیلوگرم با 200.40 امتیاز و یک پله صعود در رده شانزدهم ایستاد و رضا کلهر با وجود دوری از میادین در جایگاه چهل وهشتم جهان قرار گرفت.

شروع تمرین روئینگی ها برای پاریس

ملی پوشان روئینگ بعد از گرفتن 2 سهمیه، از امروز برای حضور در المپیک پاریس اردو می زنند.

مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل که دو هفته پیش در توکیو به ترتیب سهمیه روئینگ دونفره سبک وزن و تکنفره سنگین وزن را گرفتند، از امروز برای حضوری موفق در آب های المپیک پاریس تا 6 خرداد در دریاچه آزادی زیر نظر افشین فرزام تمرین می کنند.

پاراقایقرانان راهی مجارستان شدند

ملی پوشان پاراکانو راهی مسابقات انتخابی پارالمپیک شدند. آخرین مسابقات انتخابی پارالمپیک 20 تا 22 اردیبهشت به میزبانی مجارستان برگزار می شود و شهلا بهروز راد در KL3، اسلام جاهدی در VL2، سعید حسین پور در LK1 و مسعود قیصری در KL3 سه پاراقایقران ایرانی هستند که برای سهمیه پارالمپیک پارو می زنند. این رقابت ها آخرین شانس قایقرانان برای سهمیه پارالمپیک پاریس است.

تداوم بردهای عالمیان در عربستان

نوشاد عالمیان در ادامه رقابت های تنیس روی میز گرنداسلم عربستان از سد پینگ پنگ باز رنکینگ 29 دنیا عبور کرد. او در مرحله یک سی ودوم پایانی در مصاف با کائو چنگ جو از چین تایپه که رنکینگ 29 دنیا را در اختیار دارد با حساب 3بر2 به پیروزی دست یافت و به جمع 32 بازیکن برتر راه پیدا کند .عالمیان در این مرحله با برنده دیدار لیانگ جینگ کون از چین و دنیل هابسون از اتریش دیدار خواهد کرد.

شکار گاندوها توسط طبیعت در تهران

تیم طبیعت با برتری مقابل ذوب آهن در سری بازی های نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال 1-2 از حریف پیش افتاد. شاگردان مهران شاهین طبع بعد از کسب یک برد و یک باخت که در اصفهان بدست آورده بودند به تهران آمدند تا در روزی که میزبان گاندوها بودند در میان هواداران خود برابر مهران حاتمی به میدان بروند. در نیمه اول این مسابقه برعکس طول فصل جردن اسیونس نتوانست پرتاب های سه امتیازی خود را به ثمر برساند اما باز هم با 11 پوئنی که بدست آورد طبیعت را 34-40 به رختکن فرستاد. در نیمه دوم اما ذوبی ها به خود آمدند و با مهار جردن بازیکن خارجی طبیعت کوارتر سوم را 14-19 مال خود کردند ولی اشتباهات دفاعی میهمان در دقایق پایانی کار دست ذوب آهن داد تا طبیعت این بازی را هم74-68 پیروز شود تا 1-2 در نیمه نهایی پیش بیفتد.

انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روسیه کار به مجارستان کشید!

انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روسیه با معرفی نفرات برتر برگزار شد اما کار معرفی ترکیب تیم ملی روسیه مثل تیم ایران به مجارستان کشید. کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب ترکیب نهایی خود برای حضور در بازی های المپیک پاریس انتخابی برگزار کرد اما برای کامل شدن ترکیب باید تیم به مجارستان اعزام شود. شامیل ممدوف در وزن 65 کیلوگرم، عبدالرشید سعدالله یف در وزن 97 کیلوگرم، عبدالله کوربانوف در 125 کیلوگرم، ابراهیم کادی یف در 86 کیلوگرم، انزار زاکوئف در 74 کیلوگرم و احمد ادریس اف در 57 کیلوگرم نیز قهرمان روسیه شدند. حالا باید نفرات برتر وزن 74 کیلوگرم و 97 کیلوگرم به همراه سیداکوف و نایفونوف راهی مجارستان شوند تا نفر نهایی برای المپیک انتخاب شود.