آرشیو سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۹
فرهنگی - هنری
۷

بهرام بیضایی، از تئاتر شرق می گوید

بهرام بیضایی با سخنرانی درباره تئاتر شرق در جشن کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر که 11 اردیبهشت ماه برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در جشن این انجمن که در هفته جشن خانه تئاتر برگزار می شود، فیلمی از نمایش های شرق پخش خواهد شد و بیضایی بعد از پخش فیلم درباره تئاتر شرق و ویژگی های آن به ویژه از دیدگاه درام نویسی سخنرانی می کند.

پیش از این احتمال می رفت بهرام بیضایی، یکی از نمایشنامه های خود را در جلسات نمایشنامه خوانی این انجمن بخواند که این موضوع فعلا منتفی شده است.

همچنین در مراسم جشن کانون نمایشنامه نویسان، استاد محسن پور، هنرمند روشن دل موسیقی همراه با گروهش به اجرای موسیقی خواهد پرداخت. هیات مدیره کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر درصددند بازماندگان درام نویسانی چون بیژن مفید، هوشنگ حسامی، نصرت نویدی و... را دعوت کنند تا در یکی از اتاق های خانه هنرمندان ایران حضور یابند و یادگار هایی را از این نویسندگان بزرگ به نمایش بگذارند. بر اساس این گزارش، این انجمن همچنین قصد دارد، 30 جمله را از 30 نمایشنامه نویس بزرگ درباره تئاتر جمع آوری کنند تا با خط همین نویسندگان در قابهایی نگاشته شود.