آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
استان ها
۳۱

صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در گیلان 178درصد رشد داشته است/در دیدار وزیر صنایع با صاحبان صنعت استان مطرح شد

وزیر صنایع و معادن با مدیران و صاحبان صنایع و کارکنان سازمان صنایع و معادن استان گیلان دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر علیرضا طهماسبی در این جلسه گفت: در حالی که رشد میانگین صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و معدنی در کشور 40درصد است، استان گیلان از لحاظ صدور پروانه بهره برداری 178درصد رشد داشته است که این آمار از روند توسعه بخش صنعتی در استان گیلان حکایت دارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از رشد صنعت در این استان گفت: استان گیلان به لحاظ دریافت تسهیلات بانکی از محل بنگاه های اقتصادی زودبازده رتبه قابل قبولی در کشور دارد و میانگین تسهیلات پرداخت شده در این استان بالاتر از میانگین کشوری است. طهماسبی تاکید کرد: باید از فرصتی که برای واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری مهیا شده است به نحو شایسته ای استفاده شود.

طهماسبی همچنین در این نشست ضمن بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان گفت: در گیلان 3هزار و 200واحد صنعتی فعال است که از این تعداد 20واحد مشکلاتی داشته اند و در دوره های گذشته واگذار شده اند که در تلاش هستیم با تهیه مصوباتی برخی از این مشکلات را مرتفع سازیم.

وزیر صنایع و معادن خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در استان گیلان در دولت نهم در حال روی دادن است و دولت برای گیلان برنامه هایی در پیش دارد.

ظهیری، رییس سازمان صنایع و معادن استان گیلان نیز در این مراسم به تشریح عملکرد آن سازمان در یک سال گذشته پرداخت و گفت: براساس آمار و ارقام صنایع استان در یکسال گذشته رشد قابل توجهی داشت، به طوری که نسبت رشد شاخص های صنعتی گیلان 3 تا 4برابر شاخص های کشوری است.

وی گفت: صدور بیش از سه هزار جواز تاسیس نشان دهنده رشد قابل ملاحظه صنعت در استان است.

ظهیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه واحد صنعتی فولاد در استان به بهره برداری رسیده و دو واحد دیگر نیز طی سه ماه آینده به بهره برداری می رسند.

صادق زاده، نماینده مردم رشت نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان صنایع و معادن استان گیلان به منظور توسعه صنعتی، تصریح کرد: یکی از مهم ترین شاخص های توسعه صنعت در هر استان نسبت مصرف برق صنعتی به برق خانگی است که متاسفانه در گیلان این نسبت به نفع برق خانگی است.