آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
استان ها
۳۱

اجرای طرح توسعه پالایشگاه اراک آغاز شد

گردهمایی مدیران واحدهای صنعتی کشور با مسوولان طرح توسعه پالایشگاه اراک و استاندار مرکزی در محل پالایشگاه اراک برگزار شد.

در این گردهمایی که همزمان با آغاز فعالیت طرح توسعه پالایشگاه انجام شد، چاوشی، مدیرعامل پالایشگاه اراک با بیان اینکه طرح توسعه این پالایشگاه در مدت 45ماه به انجام خواهد رسید، افزود: قرارداد طرح توسعه مردادماه سال جاری به امضا رسید و قرار است عملیات اجرایی طرح توسط 2شرکت ایرانی و یک شرکت چینی به انجام برسد. 57درصد عملیات توسط شرکت های ایرانی و 43درصد توسط شرکت SEI چین به انجام خواهد رسید.وی افزود: با اجرای طرح توسعه، ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه 80هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

دراین مراسم سهرابی، استاندار استان مرکزی نیز طرح توسعه پالایشگاه را طرحی بزرگ دانست و گفت با توجه به هنر و تخصص موجود در کشور باید بپذیریم که جوانان و متخصصان داخلی توان انجام کارهای بزرگ را دارند.

وی همچنین از هیات دولت خواست تا نگاه خود را به استان مرکزی متمایز از سایر استان ها در نظر بگیرند.سهرابی افزود: به دنبال تمرکز زدایی از وزارت صنایع و معادن هستیم و از دولت می خواهیم رسیدگی به امور صنایع را مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان ها واگذار کند.