آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۲
سیاست
۲

سرتیپ نجاروزیر دفاع: آمریکا با ترفند «ایران هراسی» می خواهد منطقه را ناامن نگه دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: آمریکا درصدد است با ایجاد جبهه بندی فارسی، عربی ضمن تداوم حضور نامشروع خود، اسرائیل را در حاشیه امن قرار داده و با ترفند مضحک «ایران هراسی»، ضمن دامن زدن به رقابت تسلیحاتی، همچنان این منطقه استراتژیک را در ناامنی و بحران نگه دارد.

سرتیپ مصطفی محمد نجار که در جمع مدیران و معاونین این وزارتخانه سخن می گفت، با اشاره به اینکه آمریکا به اشکال گوناگون درصدد است مانع گسترش و تقویت روابط ایران با کشورهای عربی و اسلامی شود، سفرهای پی در پی مقامات این کشور به منطقه خاورمیانه را در همین چارچوب ارزیابی کرد.

نجار تصریح کرد: نوع رفتار آمریکا در عراق نیز نشانگر آن است که آمریکایی ها خودشان درصدی از ترور، انفجار و ناامنی را مدیریت می کنند تا علاوه بر استمرار حضور نامشروع شان، زمینه را برای درگیر کردن کشورهای اروپایی در بحران عراق فراهم کرده و بحران عراق را به یک بحران بین المللی تبدیل کنند.

وزیر دفاع گفت: در صورتی که آمریکا در اجرای توطئه های شومی که بدان اشاره گردید موفق شود، منطقه خاورمیانه همچنان در آتش جاه طلبی سردمداران کاخ سفید خواهد سوخت و دود آن مردم و دولت های منطقه را همچنان آزار خواهد داد.

نجارکنار گذاشتن اختلافات حفظ هوشیاری، وحدت و همدلی، گسترش مناسبات و همکاری فی مابین را تنها راه حل مقابله با توطئه های شوم آمریکا و اسرائیل در منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، با بیداری وهوشیاری همه ملت ها و دولت های اسلامی و عربی شاهد اتحاد و همدلی، اقتدار و آرامش وامنیت وصلح باشیم.