آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۲
شهرستان ها
۲۰

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان: بازارچه تولیدات خانگی زنان سرپرست خانوار در سرعین ایجاد می شود

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان و خانواده گفت: امسال بازارچه ای برای ارائه تولیدات خانگی زنان سرپرست خانوار به مدت یک ماه در سرعین ایجاد می شود.

پروانه رضا قلی زاده که در کارگروه زنان و خانواده سخن می گفت، افزود: این بازارچه در صورت موفقیت آمیز بودن در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تحکیم بنیان خانواده و گسترش مراکز مشاوره و آموزش قبل از ازدواج گفت: توسعه این مراکز و آموزش قبل از ازدواج از اولویت کاری امسال ما به حساب می آید.

وی افزود: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نیز همچون سال قبل از اولویت های ما در سال جاری است که به این منظور برگزاری نمایشگاه، ایجاد کارگاه های آموزشی در این خصوص و سوق دادن دانش آموختگان رشته های گرافیک و خیاطی برای ارائه طرح های جدید لباس همسو با فرهنگ عفاف و حجاب در اولویت کارها قرار دارد.

وی از اجرای طرح رحمت در استان اردبیل خبر داد و گفت: در بخش عترت این طرح که آموزش خانواده را شامل می شود، تاکنون بیش از یک هزار و 400 نفر آموزش دیده اند و اجرای بخش بشارت (آموزش قرآن) بعد از اتمام این مرحله آغاز می گردد.

رضا قلی زاده به منظور ایجاد نشاط و سلامت بر ورزش بانوان بویژه کارکنان تاکید کرد و افزود: امسال در نظر است طرح 150 رابط بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اجرا گردد.