آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۲
شهرستان ها
۲۰

با حضور وزیر نیرو پست برق 230 کیلوولت سورمق افتتاح شد

با حضور وزیر نیرو و مسئولین محلی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد تومان توسعه پست 230 کیلوولت سورمق مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

مهندس فتاح وزیر نیرو در این مراسم گفت: از همکاران خودم که در احداث این پست زحمت فراوان کشیدند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: اساس توسعه، آب و برق است و اگر نتوانیم برق شمال فارس را برای توسعه فراهم کنیم، قطعا این روند توسعه، کند خواهد شد و به طریقی نخواهد بود که در چشم انداز 20 ساله پیش بینی کرده ایم.

قبل از سخنان وزیر نیرو، مدیر عامل برق فارس در گزارشی عملکرد برق فارس را به اطلاع حضار رسانید. او در بخشی از سخنانش گفت: پست مذکور با افزایش 2 دستگاه ترانسفورماتور هر کدام به ظرفیت 160 مگاولت آمپر و احداث 4 فیدر خروجی 66 کیلوولت با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان خاتمه یافت.

وی افزود: برق منطقه ای فارس با اخذ وام از بانک توسعه اسلامی و دریافت پیش قسط اول مراحل مناقصه و خرید قطعات پست 400 کیلوولت سورمق را انجام داده است و امیدواریم برای یک سال 88 ایستگاه 400 کیلوولت را در منطقه افتتاح نماییم و آن را تا احداث نیروگاه و به مدار آمدن تولید نیروگاه شمال فارس بتوانیم از واحدهای نیروگاه کازرون و جهرم مشکلات خاموشی را مرتفع کنیم و برق مطمئن و پایدار را در اختیار امت اسلامی فارس قرار دهیم.