آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۲
شهرستان ها
۱۶

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اتحاد ملی و انسجام اسلامی سیاست بنیادی و اصولی نظام است

آیت الله واعظ طبسی گفت: “اتحاد ملی و انسجام اسلامی” یک شعار مقطعی نیست، بلکه سیاست بنیادی و اصولی نظام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در اولین جلسه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: اتحاد ملی و انسجام اسلامی، سیاست بنیادی و اصولی نظام است و همه نهادها، سازمان ها و افراد حقیقی و حقوقی باید نسبت به تحقق مبانی آن تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سیاست جدید غرب ایجاد اختلاف، التهاب و فشار علیه جمهوری اسلامی و تشیع اصیل در داخل و تحریک سایر کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور است، گفت: حفظ اتحاد ملی و انسجام اسلامی و حرکت در مسیر چشم انداز 20 ساله نظام اسلامی، بهترین راه مقابله با ترفندهای دشمنان خواهد بود. وی تصریح کرد: انسجام اسلامی، یعنی کار و تلاش برای آنکه امت اسلام چه در داخل و چه در خارج کشور، همگی با احساس هویت، فرهنگ، تمدن و اخلاق مشترک در برابر قدرت هایی که اسلام را هدف قرار داده اند، بایستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دنیای اسلام باید احساس کند که دارای الگوهایی قابل طرح در جهان امروز است و این عامل خوبی جهت انسجام مسلمانان جهان خواهد بود.

آیت الله واعظ طبسی گفت: استفاده از فرصت های سیاسی و تعامل با گردشگران و زائران، می تواند به تبیین این موضوع و فراگیر شدن آن در بین مسلمانان کمک کند.

وی در ادامه، فصل تابستان را فرصت مناسبی برای آستان قدس رضوی دانست تا با تعامل با مسلمانان سراسر دنیا، پیام نظام جمهوری اسلامی ایران به جهان اسلام منتقل شود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی در سال 85 را با کیفیت و مفید خواند و گفت: این برنامه ها بخصوص مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفت و برایشان قابل فهم بود.

وی تاکید کرد: برای رساندن پیام فرهنگی آستان قدس رضوی و ترویج مبانی اتحاد ملی و انسجام اسلامی باید هم سرعت عمل داشت و هم بر تاثیرگذاری آن توجه کرد.

وی حوزه، دانشگاه و دستگاه های فرهنگی را به تلاش در این رابطه دعوت و تاکید کرد: انشاءالله این شعار با همان خصوصیاتی که دارد و با همان مفهوم و معنای خاص و واقعی خودش به وسیله دستگاه فرهنگی و تبلیغاتی آستان قدس رضوی دنبال می شود.