آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۸
اجتماعی
۴

وزیر علوم: تحقیقات تکمیلی در دانشگاه های مراکز استانی گسترش می یابد

گروه اجتماعی- وزارت علوم، در راستای روند رو به رشد جنبش نرم افزاری، از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های مراکز استان حمایت می کند.

محمدمهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیست و نهمین سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان در نشستی با دانشجویان، نمایندگان تشکل ها ومدیران نشریات با اعلام این مطلب گفت: یکی از دغدغه های اصلی وزارت علوم توسعه تحصیلات تکمیلی است.

این وزارتخانه در نظر دارد با انتقال رشته های کارشناسی به شهرستان ها، دانشگاه های مراکز استان ها را به دانشگاه های ویژه تحصیلات تکمیلی تبدیل کند.

وی با بیان این که همچنان توسعه گفتمان علم محور را در دانشگاه ها دنبال خواهیم کرد اظهار داشت: ما خواهان تکثر در جامعه دانشگاهی هستیم و تک صدایی را مناسب نمی دانیم البته همه باید چارچوب قانون را رعایت کنیم و در این راستا شاهد افزایش کانون های علمی دانشجویی از 100 مورد در سال 83 به حدود یک هزار و 700 مورد در سال 85 هستیم و تلاش ما ایجاد و راه اندازی کانون های علمی دانشجویی برای همه رشته ها و ارتقای کیفی آنهاست.

وی همچنین با اشاره به این که فناوری در کشور بومی شده است و خودمان آن را به دست آورده ایم گفت: اکنون در حوزه فناوری به اهداف خود در سند چشم انداز نزدیک شده ایم و این توان را داریم که در کوتاه ترین زمان ممکن پیشرفته ترین واحدهای فناوری را ایجاد کنیم و تهدیدات دشمن هم دیگر اثری نخواهد داشت.

دکتر زاهدی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره چگونگی انتخاب رؤسای دانشگاه ها گفت: انتخاب رئیس دانشگاه حق وزیر علوم است که با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی می شود و در این انتخاب حداقل 20 شاخص از قبیل مذهبی بودن، عدم فساد اخلاقی و مالی، شجاعت در تصمیم گیری، تدبیر و غیره لحاظ شده و از مجموع امتیازات این شاخصها معدل گیری می شود. وی به دانشجویان پیشنهاد کرد که به جای بحث های مدیریتی و چالش های آن، دغدغه مسائل داخلی و خارجی کشورمان را داشته باشند.