آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۸
اجتماعی
۴

ابتکار معلمان به محتوای کتب درسی افزوده می شود

گروه اجتماعی- ابتکار معلمان پژوهشگر به محتوای کتب درسی افزوده خواهد شد.

دکتر محمد مهدی اسلامیه رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر به مهر گفت: معلمان پژوهشگر در سال جاری برای شرکت در روز ملی پژوهش (26 آذر) تنها می توانند ابتکارات رشته مورد تدریس خود را ارائه دهند و مراسم امسال تفاوت های عمده ای با سال های گذشته خواهد داشت.

اسلامیه درباره روز ملی پژوهش به ایجاد خلاقیت در زمینه «تصویر ماندگار» اشاره کرد و گفت: تاکنون نوآوری های معلمان تنها به شکل مکتوب ارائه می شد، اما با توجه به تصمیمات جدید، قرار است شماری از آثار دارای ارزش پژوهشی معلمان به شکل فیلم وعکس ارائه شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال برای تحکیم ابهت زبان فارسی درخواستی مطرح شده که قرار است براساس آن معلمان نابغه ایرانی و همه کشورهای همسایه فارسی زبان، نوآوری های خود را برای مطرح شدن این زبان کهن در همه عرصه های بین المللی عنوان کنند.

اسلامیه با اشاره به تاکید رئیس جمهوری برای گنجاندن مفاهیم ارزشمند مربوط به زندگی پیامبر اکرم (ص) در کتب درسی، گفت: وزارت آموزش و پرورش به طور جدی به دنبال تاسیس سازمانی است که بتواند همگام با سازمان فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) این ماموریت مهم را به انجام برساند.